Hrvatski radio

Radio Zadar

Turizam u plusu, Zadar u vrhu po broju noćenja

04.09.2025.

07:34

Autor: HTZ/HRT/HRT Zadar

Morske orgulje, Zadar

Morske orgulje, Zadar

Foto: Šime Zelić / Pixsell

Hrvatska u prvih osam mjeseci ostvarila rast turističkih dolazaka od 2 posto. Prema prvim nepotpunim podacima sustava eVisitor, u Hrvatskoj je tijekom prvih osam mjeseci ove godine ostvareno 17,2 milijuna dolazaka i 89,8 milijuna noćenja, što u odnosu na isto razdoblje prošle godine predstavlja rast od +2 posto u dolascima i +0,5 posto u noćenjima. 

Od toga je na Jadranu ostvareno preko 86 milijuna noćenja, na kontinentu gotovo 2 milijuna noćenja, dok je u gradu Zagrebu ostvareno 1,8 milijuna noćenja.


Kada turistički rezultat Hrvatske segmentiramo po županijama, tijekom prvih osam mjeseci je najviše noćenja ostvareno u Istri (25,2 milijuna noćenja što je +0,3 posto), Splitsko-dalmatinskoj županiji (16,9 milijuna noćenja što je +0,6 posto) te na Kvarneru (15,2 milijuna noćenja što je +0,1). 


Potom slijede Zadarska (13,2 milijuna noćenja što je +0,2 posto), Dubrovačko-neretvanska (7,2 milijuna noćenja što je +1,5 posto), Šibensko-kninska (5,5 milijuna noćenja što je na razini lanjskog rezultata) te Ličko-senjska županija (3 milijuna noćenja što je +1,4 posto). Gledano prema destinacijama, tijekom prvih osam mjeseci najviše je noćenja ostvareno u Rovinju, Dubrovniku, Poreču, Umagu te Splitu.


Ministar turizma Tonči Glavina ocijenio je da su rezultati mogli možda biti i bolji da su cijene bile stabilnije, ali i da turistička godina još traje i da će posezona po svim najavama biti dobra. Važnim je označio što se prvi puta ove godine rast turizma najviše osjetio u predsezoni, a manje u ljeti, što je i cilj svih strateških dokumenata o održivom i cjelogodišnjem razvoju turizma.


Rovinj, Dubrovnik, Poreč, Umag, Split, Medulin, Vir, Novalja, Zadar i Mali Lošinj ostvarili su najviše noćenja, rečeno je na predstavljanju rezultata ovogodišnjeg turizma.


I ministar Glavina i direktor HTZ-a Kristijan Staničić optimistični su za ovu posezonu, ali i iduću 2026. za koju se sektor već aktivno priprema, pri čemu je ministar poručio da će sve najviše ovisiti o cjenovnoj konkurentnosti koju moramo povećati ako želimo ponoviti rezultate iz 2025.  Iako je u srpnju i kolovozu, kako su iznijeli, ukupno bilo nešto manje turista u Hrvatskoj nego u istim mjesecima lani, tj. 0,5 posto manje ili njih 9,6 milijuna, koji su ostvarili 1,3 posto manje noćenja ili 60,4 milijuna, ipak je potrošnja bila veća.

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.