Hrvatski radio

Radio Zadar

Za obnovu željezničke pruge Zadar-Knin osigurano je 90 milijuna eura

27.03.2024.

07:45

Autor: Katina Vrsaljko/L.P./Regionalni dnevnik/HRT

Željeznička pruga Knin-Zadar

Željeznička pruga Knin-Zadar

Foto: - / PIXSELL

Obnavlja se željeznička pruga Zadar-Knin kojom vlakovi ne voze već deset godina. Nakon obnove vlakovi bi trebali biti brži, pruga izdržljivija i povezanost sa Zračnom lukom bolja. Osigurano je 90 milijuna eura za obnovu koja će trajati tri godine i od koje najveća očekivanja imaju - gospodarstvenici.

Bibinjci, koje pruga podsjeća samo na loša vremena, ne mogu dočekati njezino izmještanje iz mjesta.


- Najprije opasnost i zbog naše djece i zbog mještana. Ta pruga praktički presijeca pola mjesta, sjecište je puteva i sve to skupa. Smeta nam i za naš razvitak, smeta nam za razvitak turizma, rekao je Marin Sikirić, općinski vijećnik u Općini Bibinje.


Bila je to jedna od tema na panel raspravi o obnovi pruge Zadar-Knin u funkciji gospodarstva.


- Mi da mislimo zadržavati promet kroz Bibinje, mi ne bismo radili tunel. To je vrlo jednostavno i zbog toga i radimo tunel, dodaje Josip Bilaver, državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture.


Za tunel koji će zamijeniti bibinjsku prugu čeka se lokacijska dozvola, a za obnovu pruge Zadar-Knin ponude pristigle na natječaj otvaraju se sutra.


- Mi ćemo ovom rekonstrukcijom podignuti brzine, naravno, vratiti na projektirane brzine, povećati dopuštenu nosivost pruge. Uglavnom mislim da će to za luku Gaženica i sam grad Zadar puno značiti, objašnjava Ivan Kršić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture.


Jedan od ciljeva je i tračničko povezivanje Zračne luke s centrom Zadra preko Gaženice. Tramvajska mreža mogla bi se proširiti i po gradu.


Obnova infrastrukture raduje gospodarstvenike


- Nama je ideja kroz sam grad Zadar sufinancirati , odnosno poticati razvoj tramvajske infrastrukture, baterijskih tramvaja, a na gradu Zadru je da odluči koje su to linije i u kojem voznom redu bi vozile, nastavlja Bilaver.


Obnova infrastrukture jako raduje gospodarstvenike. Tako i jednog od koncesionara u luci Gaženica.


- Suma nekih investicija koju mi kao firma možemo planirati, od nekih 180 milijuna eura, isključivo ovisi o infrastrukturi, zaključuje Svetlana Petrović, direktorica za investicije DELTA TERMINAL.


Nove tračnice u Zadarskoj županiji trebale bi osigurati povoljnije i brže putovanje na posao iz obližnjih sela u Zadar.

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.