Bezvremensku priču o Kristovu rođenju John Adams pretočio je u operu-oratorij El Niño koju donosimo u izravnome prijenosu na HR3.
04.05.2024.
09:00
Autor: Dario Poljak
Davóne Tines u prizoru iz opere-oratorija "El Niño" Johna Adamsa
Foto: Evan Zimmerman / Met Opera
Bezvremensku priču o Kristovu rođenju John Adams pretočio je u operu-oratorij El Niño koju donosimo u izravnome prijenosu na HR3.
Simfonijski orkestar iz San Francisca i pariški Théâtre du Châtelet od suvremenog američkog skladatelja Johna Adamsa krajem devedesetih naručuju novo djelo kojim bi se obilježio početak 21. stoljeća. Umjesto skladanja dviju kompozicija, Adams je ponudio kompromis: operu-oratorij za soliste, zbor i orkestar koju se može izvesti scenski ili koncertno. Tako je nastala opera-oratorij El Niño koju Metropolitan opera u ovoj sezoni prvi put postavlja na svojoj sceni.
Libreto skladateljeva dugogodišnjeg suradnika, redatelja Petera Sellarsa, kompilacija je različitih biblijskih i duhovnih tekstova kao što su proročanstva Hagaja i Izaije, bajkovita apokrifna evanđelja, srednjovjekovne liturgijske igre, božićna propovijed Martina Luthera ili napjevi Hildegarde Bingenske. Element suvremenog čitanja priče o Kristovu rođenju donosi latinoamerička poezija, s posebnim naglaskom na tri pjesnikinje. One su Sor Juana Inés de la Cruz, Rosario Castellanos i Gabriela Mistral. Tako Adams stvara dvije paralelne priče: naglašava paralelu između biblijskog narativa o Kristovu rođenju i suvremenih zbivanja. Time pokazuje i da se božićna priča može metaforički ponavljati kroz bilo koje rođenje baš kao što se i Marijin i Josipov bijeg u Egipat odražava stoljećima kasnije u pričama izbjeglica.
Živopisnu režiju potpisuje Lileana Blain-Cruz, scenografiju Adam Rigg, kostime Montana Levi Blanco, a rasvjetu Yi Zhao.
Nastupaju sopranistica Julia Bullock, mezzosopranistica Daniela Mack, basbariton Davóne Tines te čak tri kontratenora, Key'mon Murrah, Siman Chung i Eric Jurenas. Tu su još i Zbor i Orkestar Metropolitan opere te Zbor mladih Grada New Yorka. Dirigira Marin Alsop.
Izravni prijenos pratite u subotu, 4. svibnja 2023. u 19 sati na Trećem programu Hrvatskoga radija. Autor i voditelj prijenosa je Dario Poljak, a urednica Zrinka Matić.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.
prije
16 h
prije
2 dana
prije
2 dana
prije
3 dana
Emisija
Probran niz opernih naslova čeka nas i u sezoni 2025./2026. u Operi na Trećem. Najbolje europske i svjetske operne kuće, s mnoštvom novih izvedbi i vrhunskim interpretima, dostupne su nam putem EBU Euroradija. Počinjemo ipak jednom hrvatskom operom, Juditom Frane Paraća s prošlogodišnje izvedbe u HNK Zagreb, održanom u godini velikog jubileja Marka Marulića, čiji je istoimeni ep bio predloškom za ovo vrhunsko suvremeno hrvatsko operno djelo. U listopadu nas očekuje kompletan Wagnerov Prsten Nibelunga s izvedbi na ovogodišnjem Festivalu u Bayreuthu, gdje je nastupio cijeli niz vrhunskih wagnerijanskih pjevača, a dirigirala je, i to već drugu godinu zaredom, dirigentica Simone Young, koja korijene vuče i iz Hrvatske. Niz rjeđe izvođenih opernih naslova upoznat ćemo i ove sezone, poput raskošnog djela Georgea Enescua, opere Kralj Edip, u izvedbi s Festivala u Bregenzu u kojoj ulogu slijepog proroka Tirezije tumači naš svjetski tražen bas, Ante Jerkunica. Milano, Beč, Pariz, London, New York i ove su sezone naša najposjećenija operna središta, ali slušamo i izvedbe iz Madrida, Amsterdama, Münchena, Maribora i još niza drugih europskih gradova, svake subote s drugom operom iz pera Verdija, Puccinija, Bellinija, Donizettija, Mozarta i brojnih drugih skladatelja.
Poslušajte u Slušaonici

Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora
HRVATSKI RADIO
MEĐUNARODNI KANAL
NACIONALNI PROGRAMI