Na zvjezdanome tragu recentnih uspješnih praizvedbi stigla je i vijest o prestižnoj nagradi zaklade Ernst von Siemens mladoj skladateljici Sari Glojnarić koja svoju karijeru uspješno razvija u inozemstvu.
Otišavši u Stuttgart prije 9 godina na studentsku razmjenu, kako sama kaže, nije mogla sanjati tako sjajan niz novih djela, narudžbi, nagrada i priznanja, te vrlo gusti raspored u kojem je samo krajem prošle godine u tri tjedna imala tri velike praizvedbe. Uz snimke tih recentnih djela, te razgovor o važnosti nagrade koju će primiti u svibnju u Münchenu, doznajemo o novoj operi koju upravo piše, te o njezinim originalnim rješenjima kreativnog promišljanja zaliha popularne glazbe ali i važnim aktivističkim stavovima i iskazima u djelima.
Jedna od najvažnijih međunarodnih nagrada za suvremenu glazbu, glazbena nagrada Zaklade Ernst von Siemens za 2023. godinu bit će dodijeljena britanskom skladatelju i dirigentu Sir Georgeu Benjaminu (uz novčanu nagradu od 250,000 eura), a među troje mladih skladatelja ove godine ponovno ime hrvatske skladateljice - nakon Mirele Ivičević koja je priznanje dobila prije dvije godine, ove će godine nagradu u Münchenu primiti Sara Glojnarić.
Njezin blistavi niz uspješnih praizvedbi, novih narudžbi, te važnih nagrada tako se zaokružuje i ovom neslužbeno spominjanom kao Nobelovom nagradom za glazbu, koja će svakako pridonijeti još većem broju izvedbi i narudžbi.
“Sara Glojnarić, kao dijete rođeno na zaključku 20. stoljeća uspješno ga istražuje, razlaže i ponovno slaže u vlastite poruke. No, ne samo na razini analize i jukstapozicije video materijala, nego i kao veliko istraživanje pop glazbe te njezinih zvučnih fetiša koje prerađuje u zanimljive „zašećerene“ skladbe ciklusa Sugarcoating čija je četvrta epizoda (Sugarcoating #4) za veliki orkestar uspješno praizvedena na posebnom koncertu festivala Wien Modern (u studenom 2022.) donijevši najgušći derivat istraživanja u studiji milijun pop pjesama: glasnoća koja preuzima primat, visina tona i teksture koje su reduciranije i komprimiranje uz repetitivnost i loopove.”
Iva Lovrec Štefanović, esej o Sari Glojnarić (evs)
U emisiji ćemo ekskluzivno preslušati recentne skladbe kojima je Sara Glojnarić potvrdila svoj status uspješne skladateljske karijere, od dviju praizvedbi na festivaluWien ModernSugarcoating #4 (u izvedbi Simfonijskog orkestra Austrijskog radija i dirigentice Marin Alsop) i Pure Bliss (u izvedbi ansambla Klangforum Wien, koja će stići i na Muzički biennale Zagreb u travnju, do skladbe Everything, always koju je naručila Musica Femina iz Münchena a praizveo Minhenski komorni orkestar.
Predstavljamo i novi nastavak niza Latitudes koji ovoga puta ozvučuje bubnjeve, a prisjetit ćemo se i jedne od njezinih ranih skladbi Movie Script Endings za klavir u tumačenju Danijela Detonija, koja je dobila i objavu na nosaču zvuka (2010. Tri mušketira, jedna dama i jedan gospodin), a u siječnju je tu skladbu u svoj natjecateljski program na Međunarodnom natjecanju Svetislav Stančić uvrstio mladi samoborski pijanist Sven Brajković.
“Podsjetimo, Glojnarić je najmlađa laureatkinja i recentno primljene značajne nagrade Erste Bank Kommpositionpreis, i jedina izvan Austrije koja ju je do sada dobila, a to je tek jedna u nizu nagrada i priznanja koja su već stigla na njezinu adresu – od nagrade za mlade glazbenike Ivo Vuljević i nagrade Porin u njezinoj domovini Hrvatskoj, pa do važnih narudžbi, kao što su one za nova operna djela kojima Sara Glojnarić također svaki put svježe pristupa kao dio tima, ali njezin nesmiljen instinkt za intrigantnost glazbe u takvim formatima se pokazuje kao osebujni pečat cijeloga djela.”
Iva Lovrec Štefanović, esej o Sari Glojnarić (evs)
Nekonformističko i slobodno stvaralaštvo znak je umjetnice Sare Glojnarić, koja vrlo neopterećeno kutijama i ladicama u koje glazba često biva smještena, uzdiže pogled i ponekad nam uzvraća iznenađujućim rakursom na sadašnjicu, na osnovne pojmove i stavove života, uvijek maštovito i uvijek izuzetno ljudski.
Putovi hrvatske glazbe na rasporedu su u petak od 11 do 13 sati, a emisija je potom dostupna u Slušaonici gdje su dostupne i protekle emisije nagrađivanog ciklusa.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.
Višestruko nagrađivani ciklus pokrenut 2000. posvećen hrvatskoj glazbi i glazbenicima, uz aktualnosti i glavne teme u hrvatskom glazbenom okruženju. Talk show format uživo ponekad se emitira izvan studija, ili u formatu dokumentarne reportaže.