Nagrada Boris Papandopulo za Operu po Kamovu i autorski koncert uz 75. rođendan zaokružili su uspješni stvaralački niz akademika Zorana Juranića (1947) koji u emisiju Putovi hrvatske glazbe dolazi uz recentnu praizvedbu suite Bersiana nastale prema skicama Blagoja Berse, ali i uz nova djela koja su upotpunila komorni raster autorskoga koncerta održanog u listopadu prošle godine.
Akademik Juranić prisjetit će se i svojeg pokojnog kolege akademika Pavla Dešpalja (1934-2021) o kojemu je govorio prošloga tjedna na Komemoraciji uHAZU.
Zoran Juranić i nagrada "Boris Papandopulo" , Foto: M. Grgić /Cantus d.o.o. promo
Trio Elogio i Maroje Brčić , Foto: M. Grgić /Cantus d.o.o. promo
Bank Harkay na autorskom koncertu Zorana Juranića, Foto: M. Grgić/Cantus d.o.o. promo
Kosjenka Turkulin i Iva Ljubičić Lukić na autorskom koncertu Zorana Juranića, Foto: M. Grgić/Cantus d.o.o. promo
“U prvom redu smatram da skladatelj mora pisati ono što osjeća, a ne razmišljati o tome hoće li to biti nešto novo i hoće li to biti originalno. Ako on ima što za reći, bit će u svakom slučaju originalno, a ako nema, može se truditi koliko hoće, no to neće biti uspješno. Zbog toga se nikad nisam htio opterećivati tim je li to što pišem u određenom trenutku jako bitno ili jako originalno, važno je da sam to ja. Što to znači u nekom širem kontekstu, procijenit će drugi.”
Zoran Juranić, u razgovoru sa Bojanom Plećaš Kalebota /glazba.hr
Autorski koncert Zorana Juranića okupio je recentna djela - od najstarijeg opusa iz 2014. koji donosi dvije pjesme na stihove Luke Paljetka O smrti i ljubavi, do praizvedbe Sonate za klarinet i klavir i svježu fantaziju Apsyrtides za rog i klavir. Komorni kaleidoskop u gitarističkom su zvuku obilježili Trijalog i Bagatelle za kućnu upotrebu, dok su Pjesmice sa dna škrinje također obilježene gitarističkom pratnjom, a Damenball za klavir četveroručno pisan na naruždbu klavirskog dua.
Plodan kao operni skladatelj, ali i dirigent brojnim hrvatskim operama, Zoran Juranić za svoj je zadnji nosač zvuka iz 2018. odabrao instrumentalnu glazbu obilježavajući pola stoljeća skladanja. U knjižici je Marija Saraga o njegovu skladateljskom opusu zabilježila ovo:
Juranićevo pismo, a svjedoče tome sva djela iz ovoga polustoljetnoga prikaza, duboko je prožeto tradicijom, ali ispunjeno osobnom individualiziranom i bogatom umjetničkom fantazijom uronjenom u sadašnji trenutak, a koja svakoj novoj skladbi daje ugodno poznato i promišljeno, ali svježe i uhu intrigantno ruho.
Putovi hrvatske glazbe na rasporedu su u petak od 11 do 13 sati, a emisija je potom dostupna u Slušaonici gdje su dostupne i protekle emisije nagrađivanog ciklusa.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.
Višestruko nagrađivani ciklus pokrenut 2000. posvećen hrvatskoj glazbi i glazbenicima, uz aktualnosti i glavne teme u hrvatskom glazbenom okruženju. Talk show format uživo ponekad se emitira izvan studija, ili u formatu dokumentarne reportaže.