Prvi program

12:49 / 27.01.2022.

Autor: Blanka Jergović

Znanstvena sredina i razvoj znanosti, slavujev pjev i James Webb teleskop

Illustration

Foto: - / Pixabay

Ne samo dubrovačku književnost, što je sada postalo I politički aktualno, nego i povijest znanosti u Hrvatskoj pa tako i u Dubrovniku nedovoljno poznajemo. Prof. dr. Snježana Paušek Baždar, time motivirana, objavila je  knjigu ‘Dubrovački prirodoslovci u vrhu povijesti znanosti, od 15. do 19. stoljeća’, u kojoj objašnjava njihove glavne ideje, ali i naglašava važnost sredine za razvoj znanosti.

Kao što su mnogi već ustanovili, poznavanje organizama koji nisu ljudi može pružati veliko zadovoljstvo. Dr. Valentin Amrhein profesor na Sveučilištu u Baselu, tako nas uvodi u svoj istraživački rad i proučavanje ponašanja i pjeva slavuja. On je naime otkrio mnoge nepoznate detalje o tome kome, kada i zašto slavuju pjevaju, a bavi se i migracijama ptica i drugim zanimljivim temama, a o nekima nam govori u ovoj emisiji.

Najkompliciraniji ikada sagrađen, teleskop James Webb stigao je na svoj cilj. Oko gravitacijski posebnog mjesta druge Lagrangeove točke na kojoj bi mogao ostati 20 godina, on počinje svoja promatranja dubokog svemira.  Nakon fokusiranja ogledala i priprema za snimanje, sljedeća tri mjeseca proteći će u hlađenju i kalibriranju znanstvenih instrumenata, do lipnja, kada počinju znanstvena promatranja.

Emisija

Drag mi je Platon

Emisija o aktualnostima iz znanosti i tehnologije, emitira se svake srijede od 12:30 do 13:00. . .

Poslušajte u Slušaonici