OBŽ - Europska regija vina
Foto: Vlatko Franjin / HRT Radio Osijek
Osječko-baranjska županija odabrana je ove godine za Europsku regiju vina Dionisio. Titula je ovo koju dodjeljuje Europska mreža vinskih gradova RECEVIN i to još od 2012. godine s ciljem prepoznavanja europskih gradova i regija koji se ističu potporom i promocijom vinske kulture. Nakon Mostara, koji je grad vina bio u u prošloj godini, ceremonija predaje ove prestižne titule održana je večeras i u Osijeku.
Temeljni cilj ovog projekta koji ulazi u svoju 13. godinu je promovirati vina s određenog područja te im pritom pružiti globalnu prepoznatljivost. Tu Osječko-baranjska županija ima puno toga za ponuditi kaže župan Mato Lukić.
- Kolege iz Mostara su nam prenijele svoje dojmove i kažu kako su prvenstveno dobili na vidljivosti, ne samo na području Europe, već cijeloga svijeta. Naša vina, iz sva naša četiri vinogorja, su već poznata i u Europi i svijetu, no dodatnom promidžbom i ovom titulom siguran sam kako će naši proizvodi zauzeti mjesta u još većem obujmu. Imamo odlične i vrijedne ljude koji se bave vinogradarstvom i vinarstvom tako da ne sumnjam da je ova titula došla u prave ruke – rekao je župan.
Obično svaka država kandidira svoju regiju, a što se tiče Hrvatske nije bilo previše dvojbe koga kandidirati, otkrila je predsjednica Hrvatske udruge za turizam i ruralni razvoj "Klub članova Selo" Dijana Katica.
- Zašto? Zbog četiri vinogorja, zbog preko 20 vinskih manifestacija, zbog mjeseca vina, a mi ćemo se svi zajedno truditi da bude i puno različitih drugih aktivnost – rekla je Katica.
Dobitnici Suncokreta ruralnog turizma iz OBŽ
Foto: Vlatko Franjin / HRT Radio Osijek
Kako je istaknuo zamjenik direktorice TZ OBŽ Mislav Matišić svaka druga butelja vina koja odlazi iz Slavonije, Baranje i Srijema je graševina stoga se nameće vrlo jednostavan zaključak što najviše trebamo promovirati.
- A što se tiče ove nagrade velik je to iskorak u promociji našeg vinskog turizma koji je za nas i najvažniji, jer na njega naslanjamo razvoj svih drugih vrsta turizma. Brojne manifestacije se nalaze u prostorima izuzetne kulturne baštine i pozivaju ljude u prostore koji možda nisu toliko turistički neatraktivni, ali se ipak kod njih treba više potruditi kao što je primjerice kulturni turizam. Uvijek kad je nešto uz čašu vina, uvijek ljudi radije uđu u takve prostore i nama je to i najdraže, da kroz edukaciju i prodavanje priče razvijamo turističke proizvode – rekao je Matišić.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.