Nakon isplovljavanja iz Šangaja krajem rujna, te dvomjesečne plovidbe 16 tisuća nautičkih milja dugom rutom do Rijeke, , kineski brod „Zhen Hua 25" je početkom proteklog vikenda pristao uz kontejnerski terminal na riječkoj Brajdici, čime je privedena kraju zahtjevna doprema dvije nove dizalice.
Njihovom instalacijom i puštanjem u rad započet će novo razdoblje poslovanja spomenutog terminala, a vrijednost netom realiziranog projekta se procjenjuje na oko 30 milijuna eura.
O trenutačno aktualnom istovaru, predviđenom roku stavljanja dizalica u funkciju, te njihovom značaju za daljnji rad, razgovarali smo s operativnim direktorom terminala na Brajdici Milanom Ogrizovićem.
- Prva od dvije dopremljene dizalice je iskrcana u ponedjeljak ujutro, iskrcaj druge se očekuje tijekom utorka. Kad to bude obavljeno krećemo s pripremom završnih radnji na dizalicama i njihovim testiranjem rekao je Ogrizović.
Sve bi trebalo trajati otprilike mjesec dana, te bi krajem ove, ili početkom iduće godine nova oprema trebala biti puštena u rad.
Ulaganje na Brajdici prvenstveno je poduzeto zbog činjenice da terminal postojećim, starim dizalicama nije uspijevao u cijelosti odraditi posao s maticama, odnosno najvećim kontejnerskim brodovima, koji stižu do jadranskih luka, pojasnio nam je Ogrizović.
- Nove dizalice rješavaju i taj problem, što komercijalno znači puno povoljnije uvjete i veće mogućnosti za rad terminala, ističe Oogrizović.
U početku to neće rezultirati rastom volumena prometa, no na Brajdici se i tome nadaju kroz neko vrijeme. Ujedno nova bi oprema trebala podići i ekološku razinu poslovanja.
Poslušajte cijelu izjavu:
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.