Marko Polo putnicki brod Jadrolinije privezan u riječkoj luci na lukobranu Mololongo.
Foto: Goran Kovačić / Pixsell
Brodovi Jadrolinije lani su prevezli 10,5 milijuna putnika i 3,1 milijuna vozila, što je 85 posto od ostvarenog u rekordnoj 2019. te 40 posto više nego pandemijske 2020. pa prošlogodišnji rezultat u tom najvećem domaćem putničkom brodaru ocjenjuju zadovoljavajućim.
Gubici u pandemijskoj 2020. godini bili su značajni te je pad broja prevezenih putnika i vozila značajno utjecao na prihode i likvidnost. Vlada je u prosincu zbog utjecaja pandemije odobrila Jadroliniji potporu od 52 milijuna kuna za nepokrivene fiksne troškove.
“Restrikcije vezane za putovanja i prelaske granica značajno su utjecale na rezultate sezone 2020., a, istovremeno su fiksni troškovi ostali isti, uz značajna ulaganja u nabavku zaštitne opreme, kako bi se osigurala sigurna putovanja za vrijeme pandemije te održavanje povezanosti s otocima, ali i susjednom Italijom.”
Uprava Jadrolinije
Očekuju da će 2022. i sljedeća ljetna sezona donijeti nastavak oporavka od pandemije te da će se poslovni rezultati dodatno približiti rekordnoj 2019. i učvrstiti financijsku i poslovnu poziciju Jadrolinije.
“Strateški cilj Jadrolinije je razvoj flote te su zadnjih godina floti pridružena četiri trajekta - Faros, Ugljan, Lošinj i Otok Pašman te moderni katamaran Jelena.”
Uprava Jadrolinije
Jadrolinija sada ima 54 broda, od čega 10 katamarana, četiri klasična putnička broda, tri trajekta za međunarodne plovidbe te 37 trajekata za lokalnu plovidbu. Prosječna starost brodova je 28 godina.
Ulaže se u nove tehnologije, koje moderniziraju postojeće brodove i planira obnova flote brodovima na obnovljive izvore energije, koji bi odgovarali potrebama linija i posebnostima jadranskih luka. U flotu se ulaže prema starosti brodova i potrebama određenih linija, a to uključuje i uklanjanje brodova koji su ostvarili svoju svrhu, kao što je lani učinjeno s trajektom Lubenice.
Iz Jadrolinije podsjećaju da se ta tvrtka lani se pridružila Maritimnom inovacijskom klasteru, odnosno Lurssen klasteru izvrsnosti, kao odgovor na razvoj zelenih tehnologija za Jadrolinijinu flotu.
“Ulažemo u digitalizaciju unutarnjeg poslovanja s ciljem povećanja poslovne učinkovitosti, transparentnosti i sigurnosti. Posebna pažnja usmjerena je na digitalizaciju vanjskog poslovanja s putnicima, s ciljem povećanja kvalitete usluge,”
Uprava Jadrolinije
Planira se predstavljanje nove web stranice, a nastavlja se razvoj usluge bookinga na trajektnim linijama pa, kažu, raste broj linija na kojima je ta usluga dostupna.
U Jadroliniji je potkraj 2021. bilo 1807 zaposlenika, a tijekom ljetne sezone zaposlena su i 42 sezonska radnika na prodajnim mjestima te još 143 dodatna pomorska djelatnika na brodovima.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.