Hrvatski radio

Treći program

Slušanje plesa: gost Svebor Sečak

16.05.2025.

Zadnja izmjena 10:00

Autor: Katja Šimunić

Svebor Sečak

Svebor Sečak

Foto: / -

U emisiji "Slušanje plesa" na Trećem programu Hrvatskoga radija, u petak, 17. studenog od 18:00 naš je gost baletni umjetnik, pedagog i znanstvenik Svebor Sečak. 


Emisiju su realizirale tonska majstorica Katarina Račić, glazbena urednica Adriana Kramarić i autorica/urednica Katja Šimunić. U emisiji je korištena glazba Alena Sinkauza i Nenada Sinkauza.

U večerašnjoj emisiji „Slušanja plesa“ razgovaramo sa Sveborom Sečakom koji je u svom rodnom Zagrebu završio Školu za klasični balet i Jezičnu gimnaziju. Usavršavao se na Akademskom učilištu Agripine Vaganove u Sankt Peterburgu u Rusiji, preddiplomski studij završio je na Kraljevskoj akademiji za ples u Londonu (Royal Academy of Dance), a diplomski studij 2010. godine na University of New England, u Australiji, gdje je i doktorirao s temom „Shakespeare’s Hamlet in Ballet – A Neoclassical and Contemporary Postmodern Approach“. Baletni plesač koji je dobio status nacionalnog prvaka Baleta HNK u Zagrebu, plesao na značajnim međunarodnim pozornicama, koreografirao, a danas se intenzivno bavi baletnom pedagogijom kao izvanredni profesor na Studiju baletne pedagogije pri Akademiji dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu i kao profesor i dekan Akademije za ples Alma Mater Europaea sa sjedištem u Ljubljani.

Iz njegove bogate gotovo četiri desetljeća duge umjetničke karijere izdvojimo i to da je obnašao funkciju v.d. ravnatelja Baleta HNK u Zagrebu, te vodio devetnaest godina baletnu trupu Croatia s kojom je nastupao na mnogobrojnim međunarodnim pozornicama na svim kontinentima. Organizator je plesne sekcije na najvećoj konferenciji u regiji It's All About People koja se održava svake godine u ožujku. Redovito sudjeluje na kolokvijima Europske akademije znanosti i umjetnosti. Objavljuje i uređuje stručne i znanstvene članke i tekstove. Dugogodišnji je član CID UNESCA i redovito sudjeluje na njihovim konferencijama i kongresima.


Katja Šimunić i Svebor Sečak u dramskoj režiji 2

Katja Šimunić i Svebor Sečak u dramskoj režiji 2

Foto: kr / -

U emisiji slušamo i tekst Svebora Sečaka „Balet Romeo i Julija kao umjetnički most između istoka i zapada“, a prethodno tiskan u časopisu za plesnu umjetnost Kretanja, u dvobroju 15/16, posvećenom baletu, objavljenom 2011. Tekst je nastao prema materijalima iz prvoga poglavlja njegove magistarske radnje: „Staging Shakespeare‘s Romeo and Juliet in the language of classical ballet“, 2010, na University of New England u Australiji. Čut ćemo i ulomak Sečakovog uvodnog izlaganja na okruglom stolu, u Slavonskom Brodu, 7. listopada 2023. u sklopu Dana Mije Čorak Slavenske, pod naslovom „Recentni trenutak baletne profesije u RH“. 


Akademski znanstveni pristup je od velike važnosti za shvaćanje novih tendencija u plesnoj edukaciji, baletnoj umjetnosti i plesu u generičkom smislu. Plesna umjetnost se proučava iz više analitičkih perspektiva koje prelaze osnovne plesne metodike, tehničke vještine i linearnu povijest plesa, te uključuju antropološke, filozofske, psihoanalitičke, semiotičke, društveno-političke, feminističke i spolne perspektive, kao i kineziologiju, anatomiju i psihologiju u kontekstu sigurne prakse, a u širem smislu, plesni studiji referiraju se na odnose između obrazovanja, istraživanja, organiziranja, stvaranja, produkcije i refleksije. Danas se ples proučava ne samo kao umjetnička forma nego i raznovrsna kulturna praksa koja se izvodi u različitim kontekstima. U recentnoj plesnoj znanosti, javlja se povećani interes za ne-kazališne i ne-zapadne plesne forme. Takav pristup potakao je brojna pitanja uključujući i distinkciju „umjetnosti“ i „kulture“. Balet je transnacionalna umjetnost i danas u doba globalizacije postoje brojne inovativne i hibridne umjetničke plesne forme, te sinteza žanrova koja spaja balet s drugim oblicima plesa iz različitih kultura što pokazuje kako suvremena umjetnost tretira balet i druge oblike plesa na jednak način, neovisno o njihovim korijenima. To je jedan od razloga zašto je potreban akademski, znanstveni pristup plesnim studijima jer potencijalno može osigurati dvostruki rezultat: očuvanje autohtonih kultura i tradicija i otvaranje novim tendencijama i filozofijama kao integrativnom faktoru diljem svijeta.

Svebor Sečak: „Recentni trenutak baletne profesije u RH“, Uvodno izlaganje na okruglom stolu, u Slavonskom Brodu, 7. listopada 2023.

Emisiju “Slušanje plesa” u kojoj je naš gost bio Svebor Sečak možete kad i gdje želite poslušati na podcastu emisije kao i u njezinoj Slušaonici:

https://radio.hrt.hr/slusaonica/slusanje-plesa

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.

prije

17 dana

Razgovor s Rilkeom

Hana Veček

prije

34 dana

Htjeli bismo biti kao ona

Ivana Bašić

prije

38 dana

Ususret 35. Animafestu i razgovori s Gabrieleom Salvatoresom i Deanom Lalićem

35. Svjetski festival animiranog filma - Animafest Zagreb

Vezani sadržaj

Emisija

Slušanje plesa

„Slušanje plesa“ je ciklus emisija u kojem osluškujemo najraznolikije pojavnosti plesa i plesne umjetnosti, u kojem razgovaramo s plesnim umjetnicima, plesnim teoretičarima, ali i drugim kreativnim i zanimljivim osobama o tome što je ples ili što za njih predstavlja ples, što im on znači. „Slušanje plesa“ je emisija hibridne forme i sastoji se, uobičajeno, od razgovora, eseja ili kratkog izvedbenog audio djela, a emitira se svakog drugog petka u mjesecu na Trećem programu Hrvatskog radija od 18:00 – 19:00.

Poslušajte u Slušaonici