Naslov
Urednica
Autorica
„Slušanje plesa“ je ciklus emisija u kojem osluškujemo najraznolikije pojavnosti plesa i plesne umjetnosti, u kojem razgovaramo s plesnim umjetnicima, plesnim teoretičarima, ali i drugim kreativnim i zanimljivim osobama o tome što je ples ili što za njih predstavlja ples, što im on znači. „Slušanje plesa“ je emisija hibridne forme i sastoji se uobičajeno od razgovora, eseja ili kratkog izvedbenog audio djela, a emitira se svakog drugog petka u mjesecu na Trećem programu Hrvatskog radija od 18:00 – 19:00.
Pitanje koje postavljamo ovim emisijama je što je ples? Što sve natkriljuje taj pojam? Jer uvjerili smo se iz mnogih susreta i razgovora da se uobičajeno zna što je balet (ne ulazeći u razlike između romantičnog, klasičnog, neoklasičnog ili modernog baleta), svi otprilike znamo što podrazumijeva ta riječ: jednostavno prizovemo sliku baletne plesačice, balerine, najčešće na špicama i u suknjici tutu iz nekog od bijelih baleta poput „Giselle“, „Labuđeg jezera“ ili „Orašara“. A pod plesom se misli na sve ono poprilično nejasno, „drugo“ što se ritmički kreće, u širokom rasponu od ritualnih plesova, društvenih plesova, natjecateljskih plesova u popularnim televizijskim emisijama, do narodne plesne baštine ili urbanih plesova.
Najčešće tek negdje na rubu postavlja se pitanje o suvremenom umjetničkom plesu, a tada nastaju nedoumice ili čak nevoljkost da se u jedno takvo područje uopće zađe. Umjetnički se ples nerijetko doživljava kao teško razumljiv ili dosadan. Razlozi tome mogu biti biti manjak općega obrazovanja o plesnoj umjetnosti u našim osnovnim i srednjim školama, nepostojanje značajne količine literature o plesu, izvorne i prijevodne, nedovoljna institucionaliziranost suvremene plesne umjetnosti i mnogi drugi. Naš ciklus emisija „Slušanja plesa“ pokušat će približiti umjetnički ples slušateljima kroz razgovore s hrvatskim, ali i međunarodnim plesnim praktičarima i teoretičarima koji žive ples i meritorno ga i s puno strasti analiziraju.
"Slušanje plesa" realiziraju: tonski majstori Katarina Račić, Tomislav Šamec, Marija Pečnik Kvesić, Dalibor Piskrec, Tomislav Šamec i Srđan Nogić, spikerice Rosanda Tometić i Ana Marija Štorga, glumice Jelena Miholjević, Alma Prica, Irena Tereza Prpić, glazbena urednica Adriana Kramarić i autorica/urednica Katja Šimunić.
Glazbu za emisiju "Slušanje plesa" skladali su i izveli Alen Sinkauz i Nenad Sinkauz.
O autorici/urednici:
Katja Šimunić, nakon završene Škole za balet i ritmiku/odjel za ritmiku i ples diplomirala je dramaturgiju na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu i magistrirala teoriju plesa na Sveučilištu Pariz 8 u Francuskoj. Plesna praktičarka (koreografkinja i plesačica) i teoretičarka (nezavisna istraživačica, među ostalim je bila urednica u časopisu za plesnu umjetnost Kretanja od 2002-2017), analizira ples transdisciplinarno, supostavljajući ga drugim umjetnostima, medijima i diskursima. Usporedno od studentskih dana do danas surađuje kao autorica i redateljica s Dramskim programom Hrvatskog radija, a od 2015. urednica je emisija Radio atelje i Male forme, te od 2023. emisije Slušanje plesa.
Izbor iz biobibliografije:
Katja Šimunić (2024), „Rubovi strojnoga srca / plesne infleksije, O predstavi Oh, Mary Shelley“, https://antisezona.space/outerface-hr/tekstovi/rubovi-strojnoga-srca-plesne-infleksije/
Katja Šimunić (2024), “Edges of a Mechanical Heart / Dance Inflections / On Oh, Mary Shelley”, https://antisezona.space/en/texts/the-edges-of-machine-heart-dance-inflexions/
Katja Šimunić (2018), „Studena romantična plesna gesta“ / „Glacial Romantic Dance Gesture“, u: Choreographic Journal seeing/vidjeti, uredile Marjana Krajač i Zee Hartmann, Zagreb, Sodaberg koreografski laboratorij;
Katja Šimunić (2017), „Literarni ples“ / „Litterary Dance“, u: Maska/Performing Arts Journal, slovensko-engleski dvobroj 183-184, Ljubljana, Maska, Insitut for Publishing, Production and Education;
Katja Šimunić (2017), „Sensiblement dansé vertigo: Variations sur le sensible chorégraphiées par Marjana Krajač“, u : Itinera, Rivista di filosofia e di teoria delle arti, n. 13, Università degli Studi di Milano;
Katja Šimunić (2016), „Ulaz plesa u koreografski utopijski pakt“ u O plesu i iz(a) plesa (ur. Andrej Mirčev), Sodaberg koreografski laboratorij, Zagreb;
Katja Šimunić (2015), „Narration en mouvement : I AM 1984 de Barbara Matijevic et Giuseppe Chico“, u : Danse contemporaine et littérature, entre fiction et performances écrites, sous la direction de Magali Nachtergael et Lucille Toth, Pantin, CND;
Katja Šimunić (2012), „After Trio A : la mobilisation du regard public“, u : Funambule, Revue de danse, no 11, Saint-Denis, Anacrouse, etc.
Ciklus « Slušanje plesa » možete poslušati na stranici emisije :
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora
HRVATSKI RADIO
MEĐUNARODNI KANAL
NACIONALNI PROGRAMI