Na današnjoj Eurotribini Hrvatskoga radija raspravljalo se o medijskim kampanjama koje bi mogle dovesti birače na Europske izbore. Na to pitanje odgovarali su gosti Eurotribine, eurozastupnici Tonino Picula (SDP) i Karlo Ressler (HDZ), komunikacijski stručnjak Krešimir Macan te profesorica sa zagrebačkog Fakulteta političkih znanosti Milica Vučković.
U Hrvatskoj je na prošle europske izbore izašlo 29,8 posto birača, a europski zastupnik iz redova SDP-a Tonino Picula kaže kako vjeruje da se od tih izbora do danas kod hrvatskih građana do kraja razvila svijest o tome što za njih znači članstvo u Europskoj uniji. Tome su dokaz i posljednji rezultati Eurobarometra koji pokazuju da građani Hrvatske imaju veće povjerenje u uniju od europskog prosjeka, ističe Picula. Iako trendovi veće izlaznosti postoje, SDP-ov eurozastupnik kaže kako ne bi podcijenio ni one koji upućuju na zasićenost birača u velikim tradicionalnim strankama i porast apstinencije.
- Meni se čini da se suočavamo s jednim paradoksom. Očekujem veću izlaznost od pedeset posto, ali čini mi se da će na izlazak na europske izbore biti motivirani oni koji su izrazito kritični prema uniji jer su se u međuvremenu afirmirale brojne opcije koje više čak ne možemo nazvati euroskeptičnima nego možda i eurofobnima, rekao je Picula.
Da je realno očekivati veću izlaznost na europske izbore, slaže se i europski zastupnik iz redova HDZ-a Karlo Ressler, koji kaže da su u fokusu njihove kampanje svi birači, i mladi i stari i to ne samo sad, nego tijekom cijelog mandata.
- Mislim da je poprilično očito da smo na terenu, da pokušavamo biti prisutni i medijski koliko god je to moguće, bez obzira na činjenicu da je svakako medijski zanimljiviji i atraktivniji rad unutar Hrvatskog sabora nego unutar Europskog parlamenta. Europski parlament je također hrvatski parlament u kojemu sjedi 12 hrvatskih zastupnika koji odlučuju o hrvatskim interesima, rekao je Ressler.
Komunikacijski stručnjak Krešimir Macan pak kaže da je potreban drugačiji pristup mladim biračima.
- Mladi uopće ne slušaju radio niti gledaju televiziju. Ako svi mi, koji promoviramo tu nekakvu izlaznost na izbore, nismo na TikToku, ta informacija ne dolazi do njih. To je jedini mogući način, ali se možda trebalo krenut raditi ranije, rekao je Macan.
Profesorica sa zagrebačkog Fakulteta političkih znanosti, Milica Vučković, ističe kako je jako važno kakve će se poruke slati i na koji će način stranke komunicirati s biračima.
- Mislim da nije istina da su birači nezainteresirani i da misle da su to neki nebitni izbori. Prvenstveno mislim da je tu problem i dalje nekakvo neznanje i nešto što nam je daleko, a tu veliku odgovornost imaju vladajući, političke stranke i druge organizacije. Mislim da je premalo i informacijskih i edukacijskih kampanja tokom cijelog mandata, rekla je Vučković.
Sudionici Eurotribine Hrvatskog radija upozorili su i na sasvim izvjesnu mogućnost slanja opasnih poruka te na skliski teren društvenih mreža i različite oblike ekstremnog ponašanja. U svakom slučaju, birači će odlučiti za koga se opredijeliti, a svi ističu da je važno filtrirati milijune informacija s kojima smo svakodnevno bombardirani, te odabrati vjerodostojne politike u nesigurnim vremenima u kojima živimo.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.