U Osijeku i baranjskom Lugu održava se 4. konferencija o našoj najraširenoj sorti vinove loze - graševini. Na promenadnom kušanju predstavljaju se najbolje ocijenjena vina Slavonije i hrvatskog Podunavlja, a posjetitelji će moći uživati u kulinarsko-vinskoj radionici uz chefove Stevu Karapandžu i Željka Nevena Bremeca. Održana su i dva panela "pod nazivom "Kap koja prelijeva čašu" i Kap koja ulijeva povjerenje".
Kap koja ulijeva povjerenje svakako je dobra berba koja će završiti ovaj tjedan, a kap koja prelijeva čašu su navodi, ljetos plasirani u medijima o drastičnom povećanje cijena domaćih vina.
- Naši se proizvođači vina nisu vidjeli u tim izjavama. Mi smo takve izjave pokušali opovrgnuti i objasniti što mi u regiji Slavonija i hrvatskom Podunavlju proizvodimo. Takvo što čini štetu ukupnoj hrvatskoj turističkoj ponudi i ugostiteljstvu, istaknuo je među ostalim direktor regionalne organizacije vinara Graševina Croatica Tomislav Panenić.
Brine i povećanje deficita u razmjeni vina s inozemstvom, u prvih 6 mjeseci ove godine.
- Deficit je povećan za 20 posto i dosegnuli smo povijesni podatak da je pokrivenost uvoza izvozom pala ispod jedne trećine, negdje smo na 31 posto. Jasno je da to govori o značajnom smanjenju i grožđa i vina u RH. Prošle smo godine uvezli gotovo 30 milijuna litara, a izvezli tek pet. Nedostaje nam godišnje 25 milijuna litara i postoji veliki prostor za povećanje proizvodnje i vina i grožđa. Sigurno je da to jednim dijelom pravi i poremećaj vezan uz cijenu vina. Kod naših je konkurenata na Mediteranu: u Italiji, Grčkoj, Španjolskoj, Turskoj i Francuskoj također došlo do rasta cijena u turizmu, no to je bio blagi linearan porast, dok je kod nas taj rast eksponencijalni. Još nas više brine podatak o potrošnji stranih turista u Hrvatskoj . Naime, kod naših konkurenata potrošnja raste, dok u Hrvatskoj u zadnje dvije godine pada za 10 posto – manje se jede, manje se pije, manje se troši. Kad je riječ o strukturi potrošnje u turizmu – smještaj nam se stabilizirao, imali smo hiperprodukciu novih kreveta i potražnja je ostala na razini prošlih godina. No, bilježimo rast kod ugostiteljskih usluga. Ono što nije dobro je da se trećerazredni ugostiteljski objekti s trećerazrednom enogastronomskom ponudom i uslugom, „šlepaju" za preminu ponudom i „drže” visoke cijene kao da imaju Michelinove zvjezdice ili preporuke. To jednostavno ruši vjerodostojnost i imidž odredišta i dugoročno nam čini štetu. Treba preispitati i marže u ugostiteljstvu, jer nje normalno da imamo maržu od 300 posto, rekao je potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević
Površine pod vinogradima u Hrvatskoj prostiru se 17 tisuća hektara i nužno ih je povećati. Uz plavac mali i malvaziju istarsku, upravo je graševina sorta broj 1 u Hrvatskoj.
- Po inicijalnim se rezulatima radi o vrlo dobroj berbi koja završava obih dana-Vremenski su uvjeti bili povoljniji nego lani. Vinari su iznimno zadovoljni s količinama grožđa koje su ubrali. Ističu kako su i randmani kao i dobiveni parametri solidni te očekuju dobra vina, kaže voditelj Centra za vinogradarstvo, vinarstvo i uljarstvo u Hrvatskoj agenciji za poljoprivredu i hranu Ivan Prša.
Uz dobri berbu u Osječko-baranjskoj županiji i vinski je turizam najrazvijeniji turizam u Slavoniji, o čemu govore brojevi.
- I dolasci i noćenja rastu 15 posto, tako da je definitivno optimizam na istoku. Mislim da je tako misle i osječko-baranjski vinari, jer ste i sami vidjeli koliko su ovdje posjećene vinske manifestacije, rekao je zamjenik direktorice Turističke zajednice Osječko-baranjske županije Mislav Matišić.
Iz Hrvatske gospodarske komore pozivaju resorno ministarstvo na kvalitetnu razradu potpora u ovom sektoru kako za investicije, tako i za nove nasade. Također, pozivaju i ugostitelje da cijene kreiraju razumno i realno te da turistima ponudimo pravu vrijednost za novac. U protivnom bismo mogli biti etiketirani kao preskupa zemlja. Dogodi li se to, trebat će nam godine ulaganja u marketing da bismo ponovno promijenili percepciju.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.