Druge festivalske večeri gledali smo dvije predstave čiji je kraj otvoren nastavku igre ili tumačenja, a razmišljali o tome kako na istinama i lažima o ljubavima i strahovima gradimo identitete.
05.05.2022.
16:58
Autor: Tatjana Sandalj
Druge festivalske večeri gledali smo dvije predstave čiji je kraj otvoren nastavku igre ili tumačenja, a razmišljali o tome kako na istinama i lažima o ljubavima i strahovima gradimo identitete.
Počeli smo u komornom prostoru Dram(m)a Zajc u kojem odlično funkcioniraju "Enigmatske varijacije". Tekst Erica-Emmanuela Schmitta ne može živjeti bez pune snage glumaca, a Aleksandar Cvjetković i Mirko Soldano u režiji Neve Rošić daju maksimum života rečenicama koje pletu i raspliću priču o istinama i lažima. I o tome kako na istinama i na lažima gradimo naše identitete.
Predstava Talijanske drame riječkog HNK Zajca živi već neko vrijeme, a ako volite dramsko kazalište i niste je pogledali, svakako to učinite bude li prilike. Neka preporuka bude i ocjena festivalske publike, visokih 4,68.
Gledalište je bilo puno, a na okruglom stolu koji je održan poslije druge predstave, tek desetak najupornijih. Riječ je o tekstu koji otvara vrata Enigmatskim varijacijama 2. Nastavku promišljanja ljubavi i strahova, laži i istina, inventure duša. Zanimljivo, i druga predstava koju smo gledali ima kraj otvoren nastavku tumačenja.
Nakon tmurnog stana na sjeveru, u polarnom krugu, našli smo se oko boksačkog ringa u kojem se tijekom gotovo dva sata odvija borba likova. Izuzetno ekspresivna, ali s minimumom pokreta.
Slovensko ljudsko gledališče iz Celja gostovalo je u Hrvatskom kulturnom domu na Sušaku s predstavom "Klinac". Engleski dramatičar i scenarist Mike Bartlett rođen 1980. glasi za jedno od najoštrijih pera svoje generacije. Upravo za ovaj tekst dobio je svoju prvu prestižnu nagradu Laurence Olivier.
Središnji lik John, jedini je koji ima ime, ali nema identitet, a u teškom tamnom pijesku tijekom ulaska publike pokušava urediti zen vrt. Kao što tijekom cijele predstave, u kojoj svi očekuju da se napokon odredi kao homo ili heteroseksualac, pokušava pronaći svoj put. Koliko je teško bilo igrati osobu bez identiteta poslije predstave tumačio je Urban Kuntarič.
Pitanje identiteta ili slobode nije bilo temeljno pitanje kojom se autorska ekipa predvođena redateljem Peterom Petkovšekom željela baviti, tumačila je direktorica Celjskog kazališta Tina Kosi i rekla da su u ovom tekstu pronašli brojne probleme s kojima se danas suočavaju mladi, ali posebno problem neodrastanja.
Petkovšek je redateljsko ime o kojem u buduće treba voditi računa, vjeruje selektor festivala Jasen Boko koji najavljuje nastavak razgovora o pitanjima identiteta u obitelji, seksualnosti, manipulacije. Ovo jest predstava nove generacije autora i izvođača za nove generacije koje muče neka sasvim nova pitanja raznih kategorija. Ocjena riječke publike bila je 3,63.
Treće festivalske večeri Međunarodnog festivala malih scena opet su na programu dvije predstave. Od 18 sati, u Dram(m)i Zajc, Olja Lozica predstavlja autorski projekt "Disanje". Ista predstava na programu je i u 20 sati, izvan konkurencije za nagrade jer će žiri tada već biti u HKD-u na Sušaku gdje također u 20 sati počinje izvedba autorskog projekta Anice Tomić i Jelene Kovačić "Hotel Zagorje".
Više poslušajte u festivalskoj kronici:
MFMS: Istine i laži na kojima gradimo identitete
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.
prije
Prvi regionalni Women's Weekend u Rijeci okupio istaknuta imena regionalne i svjetske scene
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora