Članovi skupine za Ars Acusticu EBU na HRT-u
Foto: HR / /-
Sve četiri subote u mjesecu listopadu posvetit ćemo Plenarnom sastanku međunarodne skupine za Ars Acusticu koji je u lipnju održan u Zagrebu, kao i finalistima ovogodišnjeg natjecanja Palma Ars Acustica čije finale je održano u sklopu spomenutog sastanka.
Alex Brajković održao je predavanje na temu uporabe umjetne inteligencije u glazbi.
Foto: Adriana Kramarić / /-
Natjecanje Palma Ars Acustica organizira od 2013. skupina za Ars Acusticu Euroradija, a ovogodišnji pobjednik je Ondrej Kalužák, autor djela Silent Roof/Tihi krov kojim se na ovogodišnjem natjecanju predstavio Češki radio. Djelo Tihi krov je elektroakustična skladba koja se sastoji od pet stavaka koji vode istraživača/slušatelja kroz četverokatnicu. Svaki stavak predstavlja jedan kat na kojem slušatelj dobiva obavijesti i upute od vodiča. Prostori u kući predstavljaju internetsko okružje, osobito društvene mreže, izazivajući osjećaj zbunjenosti, nesigurnosti, uzaludnosti i bespomoćnosti. Djelo ćemo predstaviti u emisiji 7. listopada u 23:00 na Trećem programu Hrvatskoga radija.
Ondrej_Kalužák
Foto: Áša_Sárová / /-
“"Tihi krov" nas odvodi u umjetni svemir na toliko prirodan, organski način da je slušatelj, koji je zaigrano vođen kroz mikroskopske zvukove zamišljenog puhačkog ansambla, toga gotovo nesvjestan. Žiri je u ovome djelu uočio i profinjen dijalog između igre vođene generiranim glasom (koji čitavo vrijeme žonglira između humora i strogih naredbi) i profinjenog zvučnog svemira, koja dopušta sjajnu progresiju tijekom svih 36 minuta trajanje djela. ”
Obrazloženje ocjenjivačkoga suda natjecanja Palma Ars Acustica
Sastanak skupine za Ars Acusticu na HRT- u
Foto: HRT / /-
Emisija Ars Acustica EBU u Zagrebu koja je na programu 14. listopada bit će u cijelosti posvećena sastanku skupine za ars acusticu Euroradija održanom od 14.-16. lipnja u organizaciji HRT-a. Autorice Nataša Ozmec i Marija Pečnik Kvesić snimale su brojne sudionike, umjetnike, predavače i urednike, te njihove izjave kao i ulomke eksperimentalne glazbe, atmosfera i zvukova kojima je trodnevno druženje obilovalo sjedinile u nesvakidašnju arsakustičnu reportažu.
Ladislav Zelezny i Nataša Ozmec
Foto: Adriana Kramarić / /-
Tijekom dva dana trajanja sastanka svoj rad su na HRT- u predstavili glazbenici i multimedijalni umjetnici Alex Brajković, Mijo Gladović i Ivona Eterović – Tonota, o umjetničkoj organizaciji Kontejner govorile su kustosice i projekt menadžerice Davorka Begović i Tereza Teklić, a u predvorju Studija Bajsić postavljen je dio multimedijalne izložbe Slika od zvuka urednice Eveline Turković. U Centru mladih Ribnjak gosti, urednici europskih radijskih postaja upoznali su se s radom umjetnika mlađe generacije sklonih eksperimentu u zvuku. Svoju recentnu djelatnost i interese predstavili su Sara Salomon, Hrvoje Spudić, Branimir Štivić, Filip Merčep i Lovro Stipčević.
Mladi umjetnici u Centru mladih Ribnjak
Foto: Adriana Kramarić / /-
U emisiji 21. listopada slušamo djelo koje se plasiralo u finale ovogodišnjeg natjecanja Palma Ars Acustica - zvukovni kolaž WorkArtLite australske umjetnice Buttress O'Kneel. Skladba nadahnuta zapadnjačkim radnim danom od 9 h do 17 h koji i komentira na duhovit i ironičan način realizirana je u ovom obliku u produkciji austrijskog ORF-a, a inicijalno je nastala kao 22-satno djelo izvedeno na stodnevnom festivalu Radio Art Zone u Luksemburgu.
“Frenetičan breakcore? Da! Audiopiratska intelektronika? Da! Neobuzdani plunderfonijski zvukovni kolaž? Da! WorkArtLite ostavlja vas sitim, bez osjećaja krivnje. A sad natrag na posao! ”
Buttress O'Kneel.
Predstavljanje umjetničke organizacije KONTEJNER u studiju Bajsić
Foto: Adriana Kramarić / /-
U posljednjoj emisiji u listopadu slušamo ulomke djela Temporary stored/ Privremeno pohranjeno koje je realizirano u produkciji berlinskog radija Deutschlandfunk Kultur. Autor je Joseph Kamaru, nigerijski umjetnik zvuka i skladatelj eksperimentalne ambijentalne glazbe sa trenutnim boravištem u Berlinu.
U djelu Privremeno pohranjeno Kamaru propituje važnost arhiva zvuka za povijest kolonijalizma. Služeći se sintesajzerskim zvukovima, terenskim snimkama i snimkama iz arhiva Kraljevskog muzeja za Središnju Afriku u Tervurenu u Belgiji, kroz ovo eksperimentalno djelo on radi na ponovnom prisvajanju otuđenih zvukova. Djelo je osvojilo i posebno priznanje žirija čiji su članovi bili impresionirani autorovim pristupom ovoj važnoj temi iz pozicije umjetnika zvuka kao i načinom na koji je Kamaru sačuvao suštinu arhiva.
Joseph Kamaru
Foto: Julia Sellmann / /-
“Zvukovi imaju presudnu ulogu: prenošeni s koljena na koljeno, zvukovi uspostavljaju vezu između prošlosti i budućnosti.”
Joseph Kamaru
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.