U emisiji Ars Acustica, u subotu, 6. srpnja u 23:00 na Trećem programu Hrvatskoga radija slušamo djelo „Mallarmé Sonore” koje su zajednički realizirali vokalistica Isabelle Duthoit, glazbenici Alen i Nenad Sinkauz i ton majstorica Marijana Begović.
05.07.2024.
12:33
Autor: Adriana Kramarić
Studio Bajsić
Foto: A.K. / /-
U emisiji Ars Acustica, u subotu, 6. srpnja u 23:00 na Trećem programu Hrvatskoga radija slušamo djelo „Mallarmé Sonore” koje su zajednički realizirali vokalistica Isabelle Duthoit, glazbenici Alen i Nenad Sinkauz i ton majstorica Marijana Begović.
Isabelle Duthoit i Marijana Begović
Foto: A.K. / /-
U sklopu Frankofonije u Hrvatskoj francuska vokalna umjetnica Isabelle Duthoit nastupila je uz Alena i Nenada Sinkauza u intermedijskom događaju REFRAKCIJE / REFRACTIONS intermedijski slučaj. Njihova suvremena i konceptualna izvedba slobodno inspirirana pjesmom Stéphanea Mallarméa “Bacanje kocki nikad neće ukinuti slučaj” održana je u ožujku u Muzeju suvremene umjetnosti kao audio vizualni spektakl uz projekciju filmskih inserata Vladislava Kneževića, a samo dan prije izvedbe u MSU glazbenici su se po prvi puta okupili zajedno u studiju Bajsić te nekoliko sati improvizirali nadahnuti Mallarméovom poezijom. Iz dobivenog materijala ton majstorica Marijana Begović osmislila je ars acusticu pod naslovom Mallarmé Sonore/ Zvučni Mallarmé .
Alen i Nenad Sinkauz
Foto: A.K. / /-
Proces nastanka projekta u MSU započeo je prije nekoliko godina kada su Alen i Nenad Sinkauz snimili glazbu za kratkometražni film Vladislava Kneževića- Refrakcije.
„Sam naslov poeme Bacanje kocki nikad neće ukinuti slučaj vrlo nam je zanimljiv i inspirativan i ja osobno ga vežem uz naš improvizacijski proces” ističe Alen Sinkauz i dodaje kako su se upravo u studiju Bajsić našli po prvi puta kako bi snimili nešto što će se možda dogoditi sutradan na javnoj izvedbi. „Pripremili smo neke tipologije zvukova, a što će se zaista dogoditi ne znamo ni sami”.
Alen Sinkauz
Foto: A.K. / /-
Isabelle Duthoit
Foto: A.K. / /-
Isabelle Duthoit ispričala nam je kako je fascinira veza između Mallarméove modernosti otprije stotinu godina i ove današnje bez obzira na njihovu evidentnu različitost.
„Mallarméova poezija je uvijek iznenađujuće moderna i razbuđuje naša osjetila dok istovremeno rastvara, para, ometa i uznemiruje te je vrlo aktualna u rukopisu i u formi.”
Gitarist Nenad Sinkauz naglašava kako najveći izazov ovog projekta nalazi upravo u suradnji s Isabelle Duthoit: „Nikada još nisam svirao s vokalisticom koja na taj način koristi glas. Nadam se da će se dogoditi neki lijepi interplay između naših elektroničkih naprava i njenog glasa.”
Nenad Sinkauz, Marijana Begović
Foto: A.K. / /-
I ton majstorica Marijana Begović ističe kako joj je ova suradnja bila zanimljiva i insprativna: "Isabelle sam prvi puta čula na festivalu Audioart u Puli 2023. kao improvizaciju glasa uz elektroniku i to mi je bilo pravo otkriće. Nikada prije nisam tako nešto doživjela. Raditi s ovim umjetnicima bilo je čisto zadovoljstvo. Od prvog trenutka ulaska u studio međusobna povezanost je bila evidentna i snimili smo oko 2 sata materijala. Montaža naše verzije djela odvijala se nekoliko dana kasnije i tekla je s lakoćom i vrlo ležerno i prirodno možda upravo zbog toga što je Mallarméova poezija sinergijska u samoj naravi.
Isabelle Duthoit i ekipa Hrvatske televizije
Foto: A.K. / /-
S umjetnicima razgovarala: Melanija Pović Jagarinec
Urednica emisije: Adriana Kramarić
Adriana Kramarić i Nenad Sinkauz
Foto: Marijana Begović / /-
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.
prije
4 dana
prije
18 dana
prije
82 dana
Emisija
Emisija Ars Acustica na Trećem programu Hrvatskoga radija od 1995. godine propituje inovativne pristupe glazbenim i dramskim formama i bavi se eksperimentiranjem zvukom .
Poslušajte u Slušaonici
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora
HRVATSKI RADIO
MEĐUNARODNI KANAL
NACIONALNI PROGRAMI