O tome što dobivamo a što gubimo od rastućeg turizma u emisiji "Perspektiva" razgovarali smo s Nedom Pinezićem, dugogodišnjim stručnjakom za obiteljski i održivi turizam iz Krka te jednim od prvih zagovornika održivog, lokalno usmjerenog turizma.
18.06.2025.
09:50
Autor: Vedrana Lisica Pavlović
Ilustracija
Foto: Dusko Marusic / PIXSELL
O tome što dobivamo a što gubimo od rastućeg turizma u emisiji "Perspektiva" razgovarali smo s Nedom Pinezićem, dugogodišnjim stručnjakom za obiteljski i održivi turizam iz Krka te jednim od prvih zagovornika održivog, lokalno usmjerenog turizma.
Već na prvi pogled na riječke ulice svima je jasno da je turista u ovom gradu posljednjih godina sve više.
Često čujemo kako je najisplativije uložiti u stan i pretvoriti ga u apartman te na taj način pojačati kućni budžet ili se baviti isključivo time, no je li to turizam ili je to samo ugostiteljstvo?
Nedo Pinezić ističe kako je turizam izrazito dobar za naš kraj jer ga je oživio, vratio brojne djelatnosti i u konačnici ljude, no upozorava da ako se ostane na modelu "krevet, tanjur i čaša" - lokalna zajednica dugoročno gubi. Ako pak turizam bude po mjeri lokalnog stanovništva, da lokalna zajednica od toga ima benefite, a da turisti koji dolaze se uklope u lokalni stil života.
To bi značilo da bude malo manje stranih brendova hrane, sladoleda itd. a malo više domaće inovativnosti pa da umjesto toga ponudimo nešto svoje autentično i koristimo svoju hranu, svoje specijalitete i svi skupa zaokružimo priču turizma onda je to platforma za veliki potencijal.
Što gubimo time što "dobivamo" sve više turista? Ima li Rijeka dovoljno razvijene sadržaje za turiste, možemo li podnijeti toliku količinu smeća koja nastaje, te koliko nam cijela situacija stanova za najam komplicira dostupnost stanova za život poslušajte u našoj emisiji:
Perspektiva: Što gubimo, a što dobivamo povećanim turizmom
Inače, u prvih 15 dana lipnja 2025. Kvarner je zabilježio 29% više dolazaka i 28% više noćenja nego lani, što označava snažan početak glavne turističke sezone. Od 1. siječnja do 15. lipnja ostvareno je 822.000 dolazaka i 2,9 milijuna noćenja – porast od 8% i 4%.
Hoteli i privatni smještaj bilježe rast, dok su kampovi imali pad zbog kišovitog svibnja, ali su se u lipnju oporavili (23% više dolazaka i 33% više noćenja). Svibanj je bio slabiji zbog lošeg vremena i drugačijeg rasporeda blagdana, no unatoč tome, ukupni rezultati pokazuju stabilan rast i potvrđuju atraktivnost regije.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora
HRVATSKI RADIO
MEĐUNARODNI KANAL
NACIONALNI PROGRAMI