U trećoj emisiji o sedam desetljeća dugoj povijesti Pulskog filmskog festivala govorimo o ranim filmovima redatelja Veljka Bulajića koji su obilježili prvo desetljeće festivala. Zahvaljujući njima Bulajić je u to vrijeme postao autor s najvećim brojem Zlatnih arena, a filmski kritičar Jurica Pavičić pojašnjava zašto su Vlak bez voznog reda, Rat i Uzavreli grad možda i najuspješniji Bulajićevi filmovi, a čuli smo što o tim nagradama misli i sam Bulajić.
Iz arhiva smo izvukli i razgovor s književnicom Zorom Dirnbach, autoricom scenarija za ratnu dramu Deveti krug Francea Štiglica koji je 1960. osvojio Zlatnu arenu, prikazan je u glavnoj konkurenciji festivala u Cannesu, te je bio nominiran u kategoriji Oscara za najbolji strani film. U Devetom krugu kao glumac je debitirao Boris Dvornik kojega je, kako je rekao u jednom davnom razgovoru, ta uloga proslavila.
Među redateljima koji su obilježili prvo festivalsko desetljeće je i neizbježni Branko Bauer. Jurica Pavičić ispričao nam je zašto se Bauerov film Tri Ane smatra pretečom crnog vala, a Nenad Polimac smatra kako se jedan Bauerov film nikako ne smije zaboraviti, iako u Puli nije nagrađen. Riječ je o romantičnoj humornoj drami Martin u oblacima.
U filmu Branka Bauera Prekobrojna debitirala je i odmah osvojila Zlatnu arenu jedna od najvećih jugoslavenskih i srbijanskih glumica svih vremena Milena Dravić. Donosimo njezina sjećanja na prvu osvojenu nagradu, ali i na Pulski festival, baš kao i sjećanja još jednog glumačkog velikana u bivšoj državi Ljubišu Samardžića o njegovom prijateljstvu s Borisom Dvornikom i Milenom Dravić, ali i druženja s političarom čiji je ime neumitno povezano s Pulskim festivalom – Josipom Brozom Titom.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.