U srijedu u devet sati počinje podnošenje prijava na novi javni poziv Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost za sufinanciranje kupnje električnih vozila i vozila na vodik, namijenjen poduzećima i obrtnicima. Na raspolaganju je više od 21 milijun eura, a visina poticaja ovisit će o kategoriji vozila — za osobna i laka gospodarska vozila moguće je dobiti do devet tisuća eura, odnosno do 40 posto vrijednosti vozila.
U Fondu napominju da su posljednjih godina sufinancirali nabavu više od sedam tisuća energetski učinkovitih vozila, a ove godine očekuju još veći interes poduzetnika. O svemu tome razgovarali smo s voditeljem Službe za energetsku učinkovitost i obnovljive izvore energije u Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost Žarkom Latkovićem.
Latković vjeruje da će novca biti dovoljno iako je interes veliki.
- U 9 sati u srijedu počinju prijave na naš javni poziv za sufinanciranje kupnje vozila na alternativni pogon. Raspoloživa sredstva su ove godine su 21, 2 milijuna eura i vjerujemo da će unatoč velikoj zainteresiranosti naših poduzetnika, ta sredstva potrajati i da će ljudi imati dovoljno vremena za prijavu. Sredstva dolaze iz nacionalnog plana oporavka i otpornosti, te zato podliježu drugačijim pravilima europskih sufinanciranih projekata.
Glavni cilj programa je ubrzavanje održive mobilnosti prema zelenoj tranziciji cijelog gospodarstva, a i stvaranju održivog gospodarstva sukladno sa smjernicama europskih klimatskih politika.
- Novina ima, ono što je sada novo, poziv se provodi prijavom u sustav eFZOEU namijenjen za predaju projektnih prijava preko sustava E -građani gdje prijavu podnosi ovlaštena osoba poduzeća ili obrta, a također može i ovlastiti punomoćnika da putem specijalne punomoći koja mora biti ovjerena kod javnog bilježnika podnese tu prijavu. Druga novina je, kao što sam napomenuo da se radi o europskim sredstvima, poduzetnici moraju zadržati vozilo u svom vlasništvu najmanje tri godine od dana zadnjeg plaćanja Fonda za zaštitu okoliša i tijekom svake od te tri godine moraju podnositi izvješće nakon provedbe projekta kako bi dokazali da je vozilo još uvijek u njihovom vlasništvu i da postoje oznake vidljivosti EU sufinanciranog projekta. Tek nakon posljednjeg, trećeg izvještaja nakon provedbe projekta, poduzetnici mogu raspolagati vozilom, mogu vidjeti hoće li ga zadržati u svom vlasništvom, ići u zamjenu voznog parka ili nešto treće.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.