U terminu od 19.30 ove subote u Operi na Trećem slušamo operu Manon Julesa Masseneta, na snimci izvedbe održane 25. listopada prošle godine.
26.02.2025.
11:04
Autor: Zrinka Matić
Brigitte Bardot ("Izdana", 1954.), diva francuske kinematografije kojom je inspirirana režija Massenetove "Manon" u Teatro Regio u Torinu
Foto: Javna domena / -
U terminu od 19.30 ove subote u Operi na Trećem slušamo operu Manon Julesa Masseneta, na snimci izvedbe održane 25. listopada prošle godine.
Od 1. do 29. listopada 2024., Teatro Regio predstavio je Manon Manon Manon: projekt osmišljen kao fascinantno putovanje koje je po prvi put u nekom talijanskom kazalištu s tri opere posvećene Manon Lescaut, na ovaj način oživjelo temu koja je tijekom dugog perioda intrigirala kazališni svijet. Mlada protagonistica romana Abbe Prévosta, počevši od svog uspjeha sredinom osamnaestog stoljeća, nadahnula je trojicu skladatelja: Daniela Aubera koji je stvorio Manon Lescaut 1856., Julesa Masseneta koji je skladao svoju Manon 1884. i Giacoma Puccinija koji je postigao svoj prvi veliki trijumf s Manon Lescaut 1893.
Tri autonomna, ali komplementarna djela, tri dirigenta, tri tumača za jednu protagonisticu, s tri različite pjevačke postave za dosad neviđeni "triptih" postavljen u listopadu prošle godine u Teatro Regio u Torinu.
Kako bi se istaknule specifičnosti svakog od triju djela, tri su produkcije povjerene jednom redatelju, Arnaudu Bernardu, koji je osmislio dramaturški projekt fokusiran na različita razdoblja francuske kinematografije, od nijemog filma do 1960-ih.
Fokus ovog projekta bio je Giacomo Puccini, s obilježavanjem njegove stogodišnjice smrti 2024. godine. Njegova Manon Lescaut praizvedena je upravo u Teatru Regio 1. veljače 1893., a Teatro Regio u ovoj sezoni predstavlja čak 7 naslova skladatelja iz Lucce.
Za ovu subotu u Operi na Trećem odabrali smo jednu od tri Manon, onu Julesa Masseneta, dok ćemo Auberovu i Puccinijevu čuti tijekom ljetnih subotnjih večeri u Operi na Trećem.
“Iskoristimo mladost, nećemo zauvijek imati dvadeset!” Takav je moto Manon, grešnice u kojoj nema zlobe, poletne i impulzivne, koja donosi nadahnuće jednoj od najvećih opera Julesa Masseneta. Manon je lijepa mlada žena čiji su roditelji odlučili poslati je u samostan. Sudbina joj, međutim, sprema nešto drugo, kada upozna Chevaliera Des Grieuxa, studenta iz plemićke obitelji, ali siromašnog imovinskog stanja.
Njih dvoje se zaljubljuju i zajedno bježe u Pariz, gdje ih čeka okrutni kraj, jer Manon, svojom sklonošću za luksuzom, uvlači Des Grieuxa u spiralu moralne degradacije.
Nadahnuta Prévostovim romanom, Massenetova Manon premijerno je izvedena u Opéra-Comique u Parizu 1884. Postigla je trenutni, nevjerojatno velik uspjeh, a publika je opetovano pozivala pjevače i skladatelja na bis i na naklone. Massenetovo orkestralno majstorstvo dolazi do punog izražaja u vrlo različitim i uvjerljivim atmosferama koje stvara - svečanosti na ulici, mističnom ozračju crkve Saint-Sulpice, bijedi kockarnice. U partituri nalazimo frivolno koketne kolorature i briljantne komične poteze, koji su protuteža emocionalnom intenzitetu priče. Manon dominira scenom, čija je transformacija prenesena s izuzetnom suptilnošću kroz nezaboravne melodije - od nevinosti "Voyons, Manon plus de chimère", do senzualnosti "N'est ce plus ma main", do beznadne rezignacije finala.
U terminu od 19.30 ove subote u Operi na Trećem slušamo snimku izvedbe održane 25. listopada prošle godine.
Ekaterina Bakanova, sopran, Manon Lescaut
Atalla Ayan, tenor, Le Chevalier des Grieux
Björn Bürger, bariton, Lescaut, Manonin rođak
Roberto Scandiuzzi, bass, Le Comte des Grieux, Chevalierov otac
Thomas Morris, tenor, Guillot de Morfontaine
Allen Boxer, bariton, Monsieur de Brétigny
Ugo Rabec, bas, Gostioničar
Olivia Doray, sopran, Poussette, Glumica
Marie Kalinine, mezzo-sopran, Javotte, Glumica
Lilia Istratii, mezzo-sopran, Rosette, Glumica
Alejandro Escobar, tenor, Stražar
Leopoldo Lo Sciuto, tenor, Stražar
Roberto Miani, tenor, Trgovac
Zbor Teatro Regio, Turin
Orkestar Teatro Regio, Torino
Evelino Pidò, dirigent
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.
prije
75 dana
prije
78 dana
prije
95 dana
Emisija
Probrana europska operna sezona čeka nas i u sezoni 2024./2025. u Operi na Trećem. Najbolje europske i svjetske operne kuće, s mnoštvom novih izvedbi i vrhunskim interpretima, dostupne su nam putem EBU Euroradija. Bečka državna opera i ove godine prednjači brojem naslova, među kojima su Verdijev Don Carlos, Pfitznerov Palestrina, Bellinijeva Norma i još niz naslova, koje krase imena poput dirigenata Christiana Thielemanna, Philippea Jordana, Michelea Mariottija i drugih…Iz Metropolitan opere od prosinca naš čekaju raskošne nove produkcije Verdijeve Aide, Rigoletta, kao i Bartókov Dvorac Modrobradog, Straussova Žena bez sjene i još niz drugih. U prosincu kao i svake godine iščekujemo glasovito otvorenje sezone milanske Scale, ove godine s Annom Netrebko i Jonasom Kaufmannom u Verdijevoj Moći sudbine. Uz bogatu ponudu iz talijanskih opernih kuća u Rimu i Milanu, tu je i Kraljevska opera Covent Garden u Londonu, iz koje odabiremo novu produkciju Evgenija Onjegina P. I. Čajkovskog, Gounodova Fausta, Puccinijevu Turandot, Beethovenovog Fidelija, kao i suvremenu operu Festen Mark-Anthonyja Turnagea. Pariz će sezonu obogatiti Rameauovim Hebinim svečanostima, Budimpešta Bellinijevim Gusarom, Kopenhagen Didonom i Enejom H. Purcella, Wexford Mascagnijevim Maskama… Uz još mnoge čuvene ali i manje poznate naslove, neće nedostajati ni još Puccinija, o njegovoj stotoj obljetnici smrti, čije će se obilježavanje protegnuti i na nastavak sezone u 2025. godini – među njegovim će se naslovima naći i rane Le Villi koje slušamo u izvedbi iz Münchena, pod ravnanjem Ivana Repušića.
Poslušajte u Slušaonici
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora
HRVATSKI RADIO
MEĐUNARODNI KANAL
NACIONALNI PROGRAMI