La Bohème, strastvena, bezvremenska i neizbrisiva priča o ljubavi među mladim umjetnicima u Parizu, među najpopularnijim je ako ne i najpopularnija opera na svijetu. Iako na prvi pogled priča o radosti ljubavi i tuzi gubitka, ona otkriva duboko emocionalno značenje skriveno u trivijalnim stvarima - šeširu, starom kaputu, slučajnom susretu sa susjedom - koje čine naš svakodnevni život. Spoj dubokih emocija, utkanih u pažljivo vođene vokalne i orkestralne linije, i pristupačne sentimentalnosti, čini ovu operu bliskom već pri prvom slušanju kao i zanimljivu nakon mnogo godina poznanstva.
Omiljeno djelo Giacoma Puccinija, operu La bohème slušamo ove subote u Operi na Trećem. Opera u kojoj Puccini, u nekim od najljepših trenutaka operne glazbe, prikazuje sreću i tugu mladenačke ljubavi i boemski život Pariza, ima posebno mjesto na repertoaru Metropolitan opere. Jer radi se o njihovom svojevrsnom opernom blockbusteru, scenskom spektaklu koji na sceni Metropolitana živi već 43 godine. Predstava je to koju je režirao Franco Zeffirelli, koji je za istu načinio raskošnu scenografiju, s kostimima Petera J. Halla i svjetlom koje je dizajnirao Gil Wechsler, a koja s neprekinutim uspjehom živi na sceni Metropolitana i obnavlja se već gotovo pola stoljeća. Radi se o predstavi koja, kako u nedavnoj kritici prenosi kritičar OperaWire, Mike Hardy, i dalje izaziva oduševljenje, opisujući oduševljeno reagiranje publike kojim je dočekan drugi čin, ispred Caféa Momus, kada se na prenapučenoj sceni punoj detalja, uz pjevače, javljaju plesači, žongleri, pa čak i jedan „rasplesani medvjed, magarac i konj, od kojih samo medvjed nije prava životinja“.
Scenski spektakl prati i spektakularna glazbena izvedba. Među solistima je tenor Joseph Calleja, već godinama svjetsko ime, koji se vraća nakon nekoliko godina u Met u ulozi Rodolfa, pjesnika koji se zaljubljuje u skromnu djevojku, švelju Mimì, a nju tumači jedna od novih najsjajnijih opernih zvijezda, sopranistica Kristina Mkhitaryan. Bariton Luca Micheletti u ulozi Marcella debitira u Metu, a kao Musetta pridružuje mu se sopranistica Brittany Renee. Još jedno jako dobro poznato ime, bas Nicolas Testé, u ulozi je Collinea, a četvorku boema iz pariške mansarde dopunjava sjajni bariton Gihoon Kim kao Schaunard. Solistima se pridružuju Zbor i Orkestar Metropolitan opere, a dirigiranje ovom predstavom preuzeo je britanski gost, maestro Alexander Soddy, koji je s ovom operom i debitirao u Metu 2017.
U Operi na Trećem 15. ožujka u 20 sati slušamo izvedbu održanu u Metropolitan operi u subotu 8. ožujka.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.