Hrvatski radio

Treći program

Puccinijeva La bohème iz njujorške Metropolitan opere

14.03.2025.

16:56

Autor: Zrinka Matić

Drugi čin Puccinijeve La Bohème

Drugi čin Puccinijeve La Bohème

Foto: Richard Termine / Met Opera

La Bohème, strastvena, bezvremenska i neizbrisiva priča o ljubavi među mladim umjetnicima u Parizu, među najpopularnijim je ako ne i najpopularnija opera na svijetu. Iako na prvi pogled priča o radosti ljubavi i tuzi gubitka, ona otkriva duboko emocionalno značenje skriveno u trivijalnim stvarima - šeširu, starom kaputu, slučajnom susretu sa susjedom - koje čine naš svakodnevni život. Spoj dubokih emocija, utkanih u pažljivo vođene vokalne i orkestralne linije, i pristupačne sentimentalnosti, čini ovu operu bliskom već pri prvom slušanju kao i zanimljivu nakon mnogo godina poznanstva. 

Omiljeno djelo Giacoma Puccinija, operu La bohème slušamo ove subote u Operi na Trećem. Opera u kojoj Puccini, u nekim od najljepših trenutaka operne glazbe, prikazuje sreću i tugu mladenačke ljubavi i boemski život Pariza, ima posebno mjesto na repertoaru Metropolitan opere. Jer radi se o njihovom svojevrsnom opernom blockbusteru, scenskom spektaklu koji na sceni Metropolitana živi već 43 godine. Predstava je to koju je režirao Franco Zeffirelli, koji je za istu načinio raskošnu scenografiju, s kostimima Petera J. Halla i svjetlom koje je dizajnirao Gil Wechsler, a koja s neprekinutim uspjehom živi na sceni Metropolitana i obnavlja se već gotovo pola stoljeća. Radi se o predstavi koja, kako u nedavnoj kritici prenosi kritičar OperaWire, Mike Hardy, i dalje izaziva oduševljenje, opisujući oduševljeno reagiranje publike kojim je dočekan drugi čin, ispred Caféa Momus, kada se na prenapučenoj sceni punoj detalja, uz pjevače, javljaju plesači, žongleri, pa čak i jedan „rasplesani medvjed, magarac i konj, od kojih samo medvjed nije prava životinja“.


Scenski spektakl prati i spektakularna glazbena izvedba. Među solistima je tenor Joseph Calleja, već godinama svjetsko ime, koji se vraća nakon nekoliko godina u Met u ulozi Rodolfa, pjesnika koji se zaljubljuje u skromnu djevojku, švelju Mimì, a nju tumači jedna od novih najsjajnijih opernih zvijezda, sopranistica Kristina Mkhitaryan. Bariton Luca Micheletti u ulozi Marcella debitira u Metu, a kao Musetta pridružuje mu se sopranistica Brittany Renee. Još jedno jako dobro poznato ime, bas Nicolas Testé, u ulozi je Collinea, a četvorku boema iz pariške mansarde dopunjava sjajni bariton Gihoon Kim kao Schaunard. Solistima se pridružuju Zbor i Orkestar Metropolitan opere, a dirigiranje ovom predstavom preuzeo je britanski gost, maestro Alexander Soddy, koji je s ovom operom i debitirao u Metu 2017.


U Operi na Trećem 15. ožujka u 20 sati slušamo izvedbu održanu u Metropolitan operi u subotu 8. ožujka.

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.

prije

17 dana

Djeca čiji su roditelji u zatvoru

Iz arhive Kaznionice u Lepoglavi

prije

18 dana

Europski mozaik

Prizor iz Verdijeva "Macbetha" na pozornici sferisterija u Macerati

prije

32 dana

HRT sudjelovao u COPEAMOVOM radijskom projektu

Mediteranski spomenici između neba i mora

Vezani sadržaj

Emisija

Opera na Trećem

Probran niz opernih naslova čeka nas i u sezoni 2025./2026. u Operi na Trećem. Najbolje europske i svjetske operne kuće, s mnoštvom novih izvedbi i vrhunskim interpretima, dostupne su nam putem EBU Euroradija. Počinjemo ipak jednom hrvatskom operom, Juditom Frane Paraća s prošlogodišnje izvedbe u HNK Zagreb, održanom u godini velikog jubileja Marka Marulića, čiji je istoimeni ep bio predloškom za ovo vrhunsko suvremeno hrvatsko operno djelo. U listopadu nas očekuje kompletan Wagnerov Prsten Nibelunga s izvedbi na ovogodišnjem Festivalu u Bayreuthu, gdje je nastupio cijeli niz vrhunskih wagnerijanskih pjevača, a dirigirala je, i to već drugu godinu zaredom, dirigentica Simone Young, koja korijene vuče i iz Hrvatske. Niz rjeđe izvođenih opernih naslova upoznat ćemo i ove sezone, poput raskošnog djela Georgea Enescua, opere Kralj Edip, u izvedbi s Festivala u Bregenzu u kojoj ulogu slijepog proroka Tirezije tumači naš svjetski tražen bas, Ante Jerkunica. Milano, Beč, Pariz, London, New York i ove su sezone naša najposjećenija operna središta, ali slušamo i izvedbe iz Madrida, Amsterdama, Münchena, Maribora i još niza drugih europskih gradova, svake subote s drugom operom iz pera Verdija, Puccinija, Bellinija, Donizettija, Mozarta i brojnih drugih skladatelja.

Poslušajte u Slušaonici