Sezona subotnjih matineja Metropolitan Opere 2024.-25. nastavlja se vrhuncem iz prošlog studenog: Tosca Giacoma Puccinija. Nastupa senzacionalna norveška dramska sopranistica Lise Davidsen u naslovnoj ulozi temperamentne rimske dive koja živi za ljubav i umjetnost.
Britansko-talijanski tenor Freddie de Tommaso je Toscin je ljubavnik, slikar i revolucionar Mario Cavaradossi. A havajski bariton Quinn Kelsey pjeva ulogu baruna Scarpie, razvratnog i korumpiranog šefa policije. Glazbeni ravnatelj Meta, Yannick Nézet-Séguin, vodi Orkestar i Zbor Metropolitan opere.
Radi se o obnovi režije Davida McVicara, postavljenoj originalno 2017. godine, u kojoj je na sceni Meta raskošno prikazan Rim – unutrašnjost crkve Sant'Andrea della Valle u prvom činu, u kojoj zbor pjeva veličanstveni Te Deum, potom Scarpijina rezidencija u Palazzo Farnese, čiji zid znakovito krasi Rubensova slika Silovanje Sabinjanki, i na kraju bedemi Anđeoske tvrđave, gdje će svoj kraj dočekati Cavaradossi i Tosca.
Tosca ima tri glavna lika - glavne arije, dueti i zborski ulomci ove opere dobro su poznati, a većina ljubitelja opere vjerojatno je vidjela i čula brojne snimke. U glavnoj je ulozi lijepa, ljubomorna pjevačica Floria Tosca. Večeras je slušamo u izvedbi sopranistice moćnog glasa, Lise Davidsen, koja je dosada briljirala u nizu uloga wagnerijanskog repertoara.
Lise Davidsen u naslovnoj ulozi Puccinijeve Tosce
Foto: Marty Sohl / Met Opera
Tenor Freddie De Tommaso tumači ulogu njezina dragog, slikara Cavaradossija, političkog pobunjenika, koji će zbog svojih ideala stradati unatoč Toscinim pokušajima da ga spasi.
Drama je to o dvostrukoj obmani – jer dok Tosca pokušava zavarati Scarpiju, on je nju već prevario, dajući Spoletti lažni nalog o navodno lažnom, a zapravo pravom smaknuću Cavaradossija – naravno – Scarpija ne očekuje da će i on pasti kao žrtva. Scarpiju će ubiti Tosca, ali njegov brutalni plan da ubije Cavaradossija će se ostvariti. Ovaj lik šefa rimske policije tumači bariton Quinn Kelsey, sjajni verdijanski glas, kojega smo već ove sezone mogli slušati kao Amonasra u Aidi.
Lise Davidsen kao Tosca i Freddie De Tommaso kao Cavaradossi u Puccinijevoj Tosci
Foto: Marty Sohl / Met Opera
Lise Davidsen kao Tosca i Quinn Kelsey kao Scarpia u Puccinijevoj Tosci
Foto: Marty Sohl / Met Opera
Uz njih u ulozi Sakristana slušamo Patricka Carfizzija; Cesare Angelotti – bas Kevin Short, Tony Stevenson, tenor – Spoletta, Luka Zylik – pastir, Wiliam Guanbo Su, bas – Tamničar i bas Christopher Job, Sciarrone.
Zbor Metropolitan opere je pripremio Tilman Michael.
U stanci nakon prvog čina poslušajte razgovore s glavnim tumačima i dirigentom Yannickom Nézet-Séguinom, i njihove dojmove o likovima i glazbi Puccinijeve Tosce.
Probran niz opernih naslova čeka nas i u sezoni 2025./2026. u Operi na Trećem. Najbolje europske i svjetske operne kuće, s mnoštvom novih izvedbi i vrhunskim interpretima, dostupne su nam putem EBU Euroradija. Počinjemo ipak jednom hrvatskom operom, Juditom Frane Paraća s prošlogodišnje izvedbe u HNK Zagreb, održanom u godini velikog jubileja Marka Marulića, čiji je istoimeni ep bio predloškom za ovo vrhunsko suvremeno hrvatsko operno djelo. U listopadu nas očekuje kompletan Wagnerov Prsten Nibelunga s izvedbi na ovogodišnjem Festivalu u Bayreuthu, gdje je nastupio cijeli niz vrhunskih wagnerijanskih pjevača, a dirigirala je, i to već drugu godinu zaredom, dirigentica Simone Young, koja korijene vuče i iz Hrvatske. Niz rjeđe izvođenih opernih naslova upoznat ćemo i ove sezone, poput raskošnog djela Georgea Enescua, opere Kralj Edip, u izvedbi s Festivala u Bregenzu u kojoj ulogu slijepog proroka Tirezije tumači naš svjetski tražen bas, Ante Jerkunica. Milano, Beč, Pariz, London, New York i ove su sezone naša najposjećenija operna središta, ali slušamo i izvedbe iz Madrida, Amsterdama, Münchena, Maribora i još niza drugih europskih gradova, svake subote s drugom operom iz pera Verdija, Puccinija, Bellinija, Donizettija, Mozarta i brojnih drugih skladatelja.