Nagradu Music pub za Album 2025. autoru, uredniku i producentu projekta Želimiru Babogredcu dodijelio je Zlatko Turkalj, autor i urednik emisije.
22.12.2025.
15:25
Autor: Zlatko Turkalj Turki
Želimir Babogredac
Foto: Zlatko Turkalj / Music pub
Nagradu Music pub za Album 2025. autoru, uredniku i producentu projekta Želimiru Babogredcu dodijelio je Zlatko Turkalj, autor i urednik emisije.
Cijeli život vezani ste uz glazbu. Je li ovo jedan od Vaših najvažnijih, jedan od Vama najdražih diskografskih projekata i albuma? Đorđe Novković i Vi bili ste veliki prijatelji i odlični suradnici. Albumom Hitmaker zapravo ste ispunili njegov san, nešto što je Đorđe zaslužio još za vrijeme života.
Točno. Đorđe Novković još kao mlada osoba napravio je velike pjesme i to je bio i jedan od okidača kad smo u Croatia Recordsu počeli planirati i osmišljavati kako obilježiti taj veliki glazbeni opus koji je velikim dijelom ostao nama na brizi i pažnji. Izdavač i diskograf mora se brinuti o velikim pjesmama i o velikim ljudima. Đorđe Novković jedan je od tih velikih autora koji je to zaslužio. Zanimljivo je da se njegove skladbe nakon puno, puno godina ponovno vraćaju u eter, u medije i otkrivaju ga nove generacije.
Upoznali ste se prije 50 godina, kakav je bio Đorđe kao suradnik, a kakav kao prijatelj?
Uvijek je bio isti. On je bio svjestan koliko je talentiran i koliko to ne mora dodatno pokazivati. Bio je jednostavan čovjek, komunikativan, uvijek spreman pomoći i uvijek je radio i govorio ono što je i mislio.
Kao glazbenik, producent, ton-majstor, snimatelj, menadžer, diskograf, kolekcionar gramofonskih ploča i radijski DJ, što kažete o vrijednosti i značenju albuma Hitmaker za cijelu hrvatsku glazbenu industriju? Kolika je njegova umjetnička, glazbena vrijednost?
To će tek vrijeme pokazati. S takvom širinom pjesama, s takvom širinom izvođača, s jednim velikim Royal Philharmonic Orchestra i snimkom iz Abbey Road studija, trebat će vremena da ljudi shvate i povežu da to uopće postoji. Najteže je kad radite nešto što prije toga nikada nitko nije napravio. Ovo je prvi takav projekt u Hrvatskoj. Ovakvi projekti s Kraljevskim filharmonijskim orkestrom postojali su u svijetu, i to s glasom Elvisa Presleyja, Roya Orbisona, grupe Beach Boys, Rodom Stewartom i drugim dobrim pjevačima i pjevačicama, a ovo je prvi put na našim područjima. Vjerujte zato je s naše strane bila velika odgovornost i uloženi su veliki trud i znanje. Hvala Bogu sve je napravljeno i odlično snimljeno.
Snimanje svakog tona, sve ste pratili, bili ste u prvom redu uz sami miks-pult. Svako ste snimanje nadgledali. Kako je bilo na početku snimanja, kad su počele prve probe, kad ste čuli prve snimke Kraljevskog orkestra?
To je poseban doživljaj. Kvalitetan orkestar, u kvalitetnom prostoru, u najboljem studiju i njihov prvi take (snimka), često je ta snimka koja se ostavi za budućnost. Nije potrebno ponavljati koliko je sve savršeno. Mislim da se jako malo orkestara u svijetu time može dičiti i pohvaliti.
Goran Martinac
Foto: Zlatko Turkalj / Music pub
Svi glazbenici s kojima sam razgovarao, a koji su uključeni u ovaj sjajni projekt, rekli su mi da su bili oduševljeni suradnjom. Govorim o hrvatskim glazbenicima koji su dali svoj kreativni, svirački i pjevački doprinos ovom projektu. Isto tako dobar dio njih Vašu informaciju o projektu prihvatio je s malim nepovjerenjem. Je li to moguće realizirati? A neki su mislili da ih samo zafrkavate.
(smijeh) U početnim pregovorima i predstavljanju projekta trebala su dodatna objašnjenja, ali i nekoliko sastanaka i razgovora o samoj razradi. Polagano se ideja pretvarala u djelo. Sve su to ljudi s dugim karijerama i na kraju su se brzo uklopili u cijelu londonsku priču Đorđa Novkovića. Mi smo sada svjedoci toga da su nastale nove varijante poznatih pjesama koje je Đorđe skladao i da su možda bolje i od originala.
Uz album je snimljen i dokumentarni film. Najemotivniji dio filma, kao i samog albuma, jest snimka Nada, pjesma koju je snimila Gabi Novak. Tom ste pjesmom i najavili izlazak albuma Hitmaker. A nažalost pjesma je objavljena za oproštaj od velike dive, neponovljive Gabi Novak.
Nada je velika pjesma. Nada je suradnja Đorđa Novkovića i Arsena Dedića i Nada je velika interpretacija Gabi Novak. Nevjerojatno je koliko je ona željela snimiti i otpjevati tu pjesmu, novu varijantu, i koliko je truda uložila u sve to. To je snimanje bilo dva ili tri tjedna prije njezina odlaska, onda to dobiva neku drugu veličinu i neko posebno značenje.
Mi smo svaku od pjesama s ovog albuma preslušavali na Drugom programu i hvala Vam na povjerenju i premijerama, ali me zanima onaj početni dio kad sve kreće od ideje. Koliko ste dugo čekali na odgovor Royal Philharmonic Orchestra, Abbey Road Studija, za slobodne termine i početak za organizacije?
Mi smo znali da se moramo prilagoditi njihovim terminima. Dobili smo tri ili četiri termina. Onog trena kad smo odlučili i precizirali koji je to termin, znali smo da nas u minutu čeka najbolji orkestar na svijetu, u najboljem studiju. Čekamo objavljivanje dvaju vinila, dviju gramofonskih ploča Hitmaker. Usporedno smo napravili i instrumentalnu varijantu tog albuma. Sve gitare odsvirao je Vlatko Stefanovski, nešto u električnoj maniri, nešto u akustičnoj. I to je jedan paralelni svijet, svijet instrumentalne glazbe, velikih pjesama. Naravno, bit će uskoro objavljen i album s vokalima.
I sami ste već spomenuli kako je album Hitmaker –Đorđe Novković realiziran po uzoru na albume koje je Kraljevska filharmonija (RPO colaborated with) snimila s originalnim vokalima Elvisa Presleyja, Arethe Franklin, Roya Orbisona… Na albumu Hitmaker postoji isto takav primjer, snimka Royal Philharmonic Orchestra i glas Miše Kovača, njegov vokal koji je snimljen 1984. godine. Riječ je o pjesmi Ostala si uvijek ista. Na promociji dokumentarnog filma Hitmaker vidjeli smo i čuli izjavu Miše Kovača: „Đorđe Novković neće umrijeti nikada.“ A što je Mišo rekao nakon što je čuo svoj vokal i uz pratnju RPO-a?
Mišo je bio u svojem stilu. Rekao je: „Ja sam stvorio Novkovića, a Novković je stvorio mene.“ I to je jedna lijepa sintagma. Znači, stvarno je to. I jedan i drugi su veliki. I jedan i drugi su se nadopunjavali kroz pjesme na najbolji način.
Što je na skladbe, glazbu Đorđa Novkovića rekao dirigent Steve Sidwell, koji je ravnao Kraljevskom filharmonijom? Koliko se on interesirao za cijeli projekt, izvođače koji pjevaju pjesme, ali i za samog Novkovića?
Steve je veliko ime u glazbenom svijetu. To je čovjek koji je bio glazbeni direktor produkcije Queena i produkcije Robbieja Williamsa. Zadnji film Rocketman o Elton Johnu upravo je on radio. Veliki, veliki stručnjak i veliki čovjek. A detaljno se pripremio za sva ta snimanja. Znao je puno toga o Miši Kovaču, o mnogim izvođačima i o samom Đorđu Novkoviću. I to je ta razina profesionalizma koju mi na ovim područjima ne znamo.
U projektu je sudjelovalo 95 članova Kraljevske filharmonije, 29 hrvatskih instrumentalista, 9 vokalnih solista: Gabi Novak, Željko Bebek, Severina, Zdravko Čolić, Petar Grašo, Neda Ukraden, Vlado Kalember, Boris Novković i Mia Dimšić.
Naši su glazbenici bili uključeni u orkestraciju, odnosno u aranžmane koji su se raspisivali za pjesme. Postoji puno dobrih hrvatskih aranžera, znači i svima njima, pogotovo ovoj mlađoj generaciji, to je bio velik izazov. Izazov da pokažu na velikim mjestima i na velikim djelima koliko znaju.
Za projekt Hitmaker, Vama i Goranu Martincu dodjeljujem Music Pub za Album 2025. godine.
Nemam što reći nego velika hvala. Velika hvala na potpori i na prepoznavanju vrijednosti projekta.
Želimir Babogredac i Goran Martinac
Foto: Zlatko Turkalj / Music pub
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.
prije
4 dana
prije
8 dana
prije
9 dana
Emisija
Music pub Zlatka Turkalja, premijerno predstavlja domaća glazbena izdanja te najznačajnije svjetske glazbene materijale. Emisija donosi recenzije, komentare, reportaže, prikaze, osvrte, kritike glazbenih događaja, gostovanja, akustične koncerte, promocije i najave. Emitira se ponedjeljkom od 13:00 - 15:00
Poslušajte u Slušaonici

Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora
HRVATSKI RADIO
MEĐUNARODNI KANAL
NACIONALNI PROGRAMI