Manon Lescaut G. Puccinija u izvedbi iz Bečke državne opere
14.04.2022.
18:04
Autor: Zrinka Matić
PODIJELI
Manon Lescaut, Asmik Grigorian/Manon
Foto: Bečka državna opera / Bečka državna opera
U izvedbi iz Bečke državne opere slušamo operu s kojom Giacomo Puccini postiže svoj prvi veliki uspjeh, Manon Lescaut, djelo u kojem donosi svoje prvo veliko istraživanje ženske prirode, nadahnuto likom lakomislene, mlade djevojke koja ne zna što odabrati - pravu ljubav ili lagodan život uz kompromise.
Galerija
Prilično različita od uobičajenih opernih junakinja, lakoumna karaktera, erotična i privlačna, koketna i sklona užicima, ali iskrena i strastvena i sposobna voljeti – to je Manon Lescaut, tragična junakinja opere Giacoma Puccinija, koju njezina narav vodi do tragičnoga kraja. Njezina strast prema raskošnom životu na kraju će uništiti ne samo njezin nego i život muškarca koji se u nju fatalno zaljubljuje.
Puccini nije bio ni prvi ni jedini kojega je privukao lik Manon Lescaut. Originalno stvoren u romanu Abbé Prévosta, L’Histoire du chevalier des Grieux et de Manon Lescaut iz 1731. godine, lik Manon opisan je bio već u uspješnim operama Julesa Masseneta i Daniela Aubera, kao i u nizu baleta, a popularan ostaje i u 20. stoljeću. Manon Lescaut treća je Puccinijeva opera i prva u kojoj pronalazi svoj pravi skladateljski jezik, koji će mu donijeti mjesto među najvećim tvorcima opere. Praizvedena je u Teatro Regio u Torinu 1. veljače 1892. godine.
Manon Lescaut, Asmik Grigorian/Manon, Brian Jagde/Des Grieux
Foto: Bečka državna opera / Bečka državna opera
U svom djelu Giacomo Puccini opisuje ljubav Manon Lescaut i Des Grieuxa, koja se događa u Francuskoj u 18. stoljeću. Manon, nezadovoljna jednostavnim i siromašnim životom, odlučuje postati ljubavnicom postarijeg bogatog čovjeka, koji će je uzdržavati. Njezina slabost prema luksuzu i bogatstvu na kraju će dovesti do zatvora i potom deportacije u Louisianu, gdje pronalazi svoj tragičan kraj. Ni Des Grieux ne prolazi ništa bolje - vođen svojom opsesivnom ljubavi prema Manon, ostaje uz nju sve do kraja.
Zajedno s Orkestrom i Zborom Bečke državne opere u izvedbi sudjeluju neki od najtraženijih solista današnjice: sopranistica Asmik Grigorian u ulozi Manon Lescaut, tenor Brian Jagde kao Des Grieux, bariton Boris Pinkhasovich kao Lescaut, te Artyom Wasnetsov u ulozi Gerontea. Dirigent je Francesco Ivan Ciampa.
Probrana europska operna sezona čeka nas i u sezoni 2024./2025. u Operi na Trećem. Najbolje europske i svjetske operne kuće, s mnoštvom novih izvedbi i vrhunskim interpretima, dostupne su nam putem EBU Euroradija. Bečka državna opera i ove godine prednjači brojem naslova, među kojima su Verdijev Don Carlos, Pfitznerov Palestrina, Bellinijeva Norma i još niz naslova, koje krase imena poput dirigenata Christiana Thielemanna, Philippea Jordana, Michelea Mariottija i drugih…Iz Metropolitan opere od prosinca naš čekaju raskošne nove produkcije Verdijeve Aide, Rigoletta, kao i Bartókov Dvorac Modrobradog, Straussova Žena bez sjene i još niz drugih. U prosincu kao i svake godine iščekujemo glasovito otvorenje sezone milanske Scale, ove godine s Annom Netrebko i Jonasom Kaufmannom u Verdijevoj Moći sudbine. Uz bogatu ponudu iz talijanskih opernih kuća u Rimu i Milanu, tu je i Kraljevska opera Covent Garden u Londonu, iz koje odabiremo novu produkciju Evgenija Onjegina P. I. Čajkovskog, Gounodova Fausta, Puccinijevu Turandot, Beethovenovog Fidelija, kao i suvremenu operu Festen Mark-Anthonyja Turnagea. Pariz će sezonu obogatiti Rameauovim Hebinim svečanostima, Budimpešta Bellinijevim Gusarom, Kopenhagen Didonom i Enejom H. Purcella, Wexford Mascagnijevim Maskama… Uz još mnoge čuvene ali i manje poznate naslove, neće nedostajati ni još Puccinija, o njegovoj stotoj obljetnici smrti, čije će se obilježavanje protegnuti i na nastavak sezone u 2025. godini – među njegovim će se naslovima naći i rane Le Villi koje slušamo u izvedbi iz Münchena, pod ravnanjem Ivana Repušića.