Hrvatski radio

Treći program

Manon Lescaut G. Puccinija u izvedbi iz Bečke državne opere

14.04.2022.

18:04

Autor: Zrinka Matić

Manon Lescaut, Asmik Grigorian/Manon

Manon Lescaut, Asmik Grigorian/Manon

Foto: Bečka državna opera / Bečka državna opera

U izvedbi iz Bečke državne opere slušamo operu s kojom Giacomo Puccini postiže svoj prvi veliki uspjeh, Manon Lescaut, djelo u kojem donosi svoje prvo veliko istraživanje ženske prirode, nadahnuto likom  lakomislene, mlade djevojke koja ne zna što odabrati - pravu ljubav ili lagodan život uz kompromise. 

Galerija
Manon Lescaut Boris Pinkhasovich/Geronte, Asmik Grigorian/Manon, Foto: Bečka državna opera/Bečka državna opera
Manon Lescaut, Foto: Bečka državna opera/Bečka državna opera

Prilično različita od uobičajenih opernih junakinja, lakoumna karaktera, erotična i privlačna, koketna i sklona užicima, ali iskrena i strastvena i sposobna voljeti – to je Manon Lescaut, tragična junakinja opere Giacoma Puccinija, koju njezina narav vodi do tragičnoga kraja. Njezina strast prema raskošnom životu na kraju će uništiti ne samo njezin nego i život muškarca koji se u nju fatalno zaljubljuje.

Puccini nije bio ni prvi ni jedini kojega je privukao lik Manon Lescaut. Originalno stvoren u romanu Abbé Prévosta, L’Histoire du chevalier des Grieux et de Manon Lescaut iz 1731. godine, lik Manon opisan je bio već u uspješnim operama Julesa Masseneta i Daniela Aubera, kao i u nizu baleta, a popularan ostaje i u 20. stoljeću. Manon Lescaut treća je Puccinijeva opera i prva u kojoj pronalazi svoj pravi skladateljski jezik, koji će mu donijeti mjesto među najvećim tvorcima opere. Praizvedena je u Teatro Regio u Torinu 1. veljače 1892. godine.



Manon Lescaut, Asmik Grigorian/Manon, Brian Jagde/Des Grieux

Manon Lescaut, Asmik Grigorian/Manon, Brian Jagde/Des Grieux

Foto: Bečka državna opera / Bečka državna opera

U svom djelu Giacomo Puccini opisuje ljubav Manon Lescaut i Des Grieuxa, koja se događa u Francuskoj u 18. stoljeću. Manon, nezadovoljna jednostavnim i siromašnim životom, odlučuje postati ljubavnicom postarijeg bogatog čovjeka, koji će je uzdržavati. Njezina slabost prema luksuzu i bogatstvu na kraju će dovesti do zatvora i potom deportacije u Louisianu, gdje pronalazi svoj tragičan kraj. Ni Des Grieux ne prolazi ništa bolje - vođen svojom opsesivnom ljubavi prema Manon, ostaje uz nju sve do kraja.

Zajedno s Orkestrom i Zborom Bečke državne opere u izvedbi sudjeluju neki od najtraženijih solista današnjice: sopranistica Asmik Grigorian u ulozi Manon Lescaut, tenor Brian Jagde kao Des Grieux, bariton Boris Pinkhasovich kao Lescaut, te Artyom Wasnetsov u ulozi Gerontea. Dirigent je Francesco Ivan Ciampa.

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.

prije

18 dana

Djeca čiji su roditelji u zatvoru

Iz arhive Kaznionice u Lepoglavi

prije

19 dana

Europski mozaik

Prizor iz Verdijeva "Macbetha" na pozornici sferisterija u Macerati

prije

33 dana

HRT sudjelovao u COPEAMOVOM radijskom projektu

Mediteranski spomenici između neba i mora

Vezani sadržaj

Emisija

Opera na Trećem

Probran niz opernih naslova čeka nas i u sezoni 2025./2026. u Operi na Trećem. Najbolje europske i svjetske operne kuće, s mnoštvom novih izvedbi i vrhunskim interpretima, dostupne su nam putem EBU Euroradija. Počinjemo ipak jednom hrvatskom operom, Juditom Frane Paraća s prošlogodišnje izvedbe u HNK Zagreb, održanom u godini velikog jubileja Marka Marulića, čiji je istoimeni ep bio predloškom za ovo vrhunsko suvremeno hrvatsko operno djelo. U listopadu nas očekuje kompletan Wagnerov Prsten Nibelunga s izvedbi na ovogodišnjem Festivalu u Bayreuthu, gdje je nastupio cijeli niz vrhunskih wagnerijanskih pjevača, a dirigirala je, i to već drugu godinu zaredom, dirigentica Simone Young, koja korijene vuče i iz Hrvatske. Niz rjeđe izvođenih opernih naslova upoznat ćemo i ove sezone, poput raskošnog djela Georgea Enescua, opere Kralj Edip, u izvedbi s Festivala u Bregenzu u kojoj ulogu slijepog proroka Tirezije tumači naš svjetski tražen bas, Ante Jerkunica. Milano, Beč, Pariz, London, New York i ove su sezone naša najposjećenija operna središta, ali slušamo i izvedbe iz Madrida, Amsterdama, Münchena, Maribora i još niza drugih europskih gradova, svake subote s drugom operom iz pera Verdija, Puccinija, Bellinija, Donizettija, Mozarta i brojnih drugih skladatelja.

Poslušajte u Slušaonici